۱۶ دی ۱۳۹۳، ۱۰:۴۱

هنرمندی که از سیاره دیگری آمده بود/ بدرقه حاضرمشار به قطعه هنرمندان

هنرمندی که از سیاره دیگری آمده بود/ بدرقه حاضرمشار به قطعه هنرمندان

پیکر حسن حاضرمشار هنرمند خودآموخته هنر مجسمه سازی، صبح امروز به سمت قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) بدرقه شد؛ هنرمندی که رییس پیشین موسسه صبا از او به عنوان هنرمندی از سیاره دیگر یاد کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، پیکر حسن حاضر مشار خودآموخته هنر مجسمه سازی سه‌شنبه 16 دی‌ماه با حضور جمعی از دوستدارانش از جمله کامبیز درمبخش کاریکاتوریست، علی بلبلی بانی جشنواره‌های هنرمندان خودآموخته و علی ناصری رییس پیشین موسسه صبا از مقابل موسسه فرهنگی، هنری صبا وابسته به فرهنگستان هنر به سمت قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) بدرقه شد.

علی ناصری رییس پیشین موسسه فرهنگی و هنری صبا در حاشیه این مراسم در گفتگو با خبرنگار مهر درباره چگونگی حضور و راه یافتن آثار این هنرمند در موسسه صبا توضیح داد: به منزل آقای درمبخش هنرمند کاریکاتوریست رفته بودم که او این هنرمند را به من معرفی کرد و آثارش را به من نشان داد، همکار دیگری هم در فرهنگستان هنر داشتیم که از من خواست تا آثار حسن حاضرمشار را از نزدیک ببینم و با او آشنا شوم.

تشیع پیکر حسن حاضر مشار

ناصری ادامه داد: حسن حاضرمشار به موسسه صبا آمد با رویی گشاده که گویی از سیاره دیگری به سیاره ما آمده است، بعد از دیدن آثارش به او پیشنهاد کردم که در حیات موسسه فرهنگی و هنری صبا کارگاهی برگزار کند و همان جا مشغول کار شود. سرانجام این وصلت رخ داد و او تا چند سال آثارش را در حیات موسسه فرهنگی و هنری صبا می ساخت و کارگاه آموزشی برای علاقه مندان برگزار کرد و همچنین چندین نمایشگاه از آثارش در این مکان برگزار کردیم.

رییس پیشین موسسه فرهنگی و هنری صبا درباره ویژگی آثار این هنرمند فقید نیز بیان کرد: آثار او در سطح یک هنرمند طراز اول است و استمرار و پشتکار از ویژگی های کار او بود و همه آثار با هم مرتبط است به گونه ای که کاملاً می توان آثار او را تشخیص داد.

تشیع پیکر حسن حاضر مشار

پیکر حسن حاضرمشار با حضور دوستدارانش در نهایت سادگی بدرقه شد و برای همیشه میهمان قطعه هنرمندان شد.

حسن حاضرمشار از جمله هنرمندان خودآموخته مجسمه سازی بود که به دلیل مهارت در نجاری به سمت مجسمه سازی سوق داده شد. این هنرمند کشف کامبیز درمبخش هنرمند کاریکاتوریست  بود که او را از سر اتفاق در خیابان در حال فروش آثارش دیده بود و با تلاش او به عنوان هنرمند خودآموخته به جامعه معرفی شد.

این هنرمند مدتی را در بیمارستان سینا بر اثر بیماری ریوی و قلبی بستری بود و سرانجام صبح روز 14 دی ماه در سن 90 سالگی از دنیا رفت.

کد خبر 2458054

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha