۱۷ دی ۱۳۹۳، ۱۵:۴۵

نام نوشت پیامبر اعظم (ص) در فیلم «محمد رسول الله» رونمایی شد

نام نوشت پیامبر اعظم (ص) در فیلم «محمد رسول الله» رونمایی شد

مراسم رونمایی از نام نوشت فیلم سینمایی حضرت محمد (ص) با حضور کارگردان فیلم، رئیس سازمان سینمایی، دبیر جشنواره سی و سوم فیلم فجر و جمعی از مدیران سینمایی در شهرک سینمایی پیامبر اعظم (ص) برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم رونمایی از نام نوشت فیلم سینمایی حضرت محمد (ص) با حضور مجید مجیدی کارگردان، محمد مهدی حیدریان مجری طرح، حجت‌اله ایوبی رئیس سازمان سینمایی وزارت ارشاد، علیرضا رضاداد دبیر جشنواره فجر و جمعی از اهالی رسانه برگزار شد.

در ابتدای این مراسم نمایی از پیش تولید فیلم سینمایی حضرت محمد (ص) ارائه شد و در ادامه جلیل رسولی خطاط و خوشنویس ایران که نام نوشت حضرت محمد(ص) را در این فیلم سینمایی خطاطی کرده است، درباره کم و کیف نوشتن این خط صحبت کرد.

جلیل رسولی خطاط نام نوشت حضرت محمد (ص) درباره چگونگی پیوستن به تیم تولید این فیلم سینمایی گفت: یک سال و نیم پیش از من به همراه 6 خطاط دیگر دعوت شد تا مجموعه آثاری را که برای نام نوشت محمد رسول الله و تیم تولید این فیلم سینمایی ارسال شده بود، مورد ارزیابی قرار دهیم. من به دلیل مشغله های بسیاری که دارم کمتر در هیات های داوری در حوزه خطاطی حضور پیدا می کنم اما به دلیل نام مبارک حضرت محمد (ص) این دعوت را پذیرفتم.

این خطاط و خوشنویس متذکر شد: ۲ هزار و ۶۰۰ اثر مورد داوری قرار گرفت و نفر اول، دوم و سوم نیز تعیین شد اما با وجود 3 طرح منتخب، همچنان مجید مجیدی کارگردان این فیلم از نام نوشت حضرت محمد (ص) راضی نبود و از داوران خواست که نام نوشت این فیلم سینمایی را بنویسند اما کاری سختی بود.

وی افزود: در واقع خطی باید می نوشتیم که از جنس زمان فیلم یعنی جنس دورانی که حضرت محمد (ص) زندگی کرده است.

رسولی افزود: بیش از ۵۰ سال است که کار خطاطی می کنم و خط در دست من مانند موم نرم است اما نگارش اسم اعظم پیامبر برای این فیلم بسیار سخت بود. طرح ها و اتودهای بسیاری زدم و نام حضرت محمد (ص) را به اشکال گرافیکی محکمی خطاطی کردم اما در نهایت راضی نمی شدم.

وی ادامه داد: در نهایت به خود حضرت محمد (ص) توسل کردم و از او کمک خواستم تا مرا یاری کند. یک روز مرکب قهوه ای را از میان مرکب ها برداشتم و انگشت سبابه خود را داخل مرکب کردم و نام اعظم حضرت محمد(ص) را نوشتم، بعد متوجه شدم که انگشتم می لرزد و تعجب کردم.

رسولی یادآور شد: در طول تمام سالهایی که به طور حرفه ای خطاطی کرده ام دچار این حالت نشده بودم اما بعد متوجه شدم که تنها انگشت سبابه من نیست که می لرزد بلکه همه وجودم در حال لرزیدن است.

این خطاط و خوشنویس تصریح کرد: پس از آن متوجه شدم همین نام نوشته حاضر همانی است که می خواستم.

رسولی در پایان صحبت هایش گفت: باعث افتخار است که اسم اعظم پیامبر در این فیلم با خط من بر پیشانی این فیلم نقش بسته و مطمئن هستم این فیلم در دنیای اسلام خواهد درخشید.

کد خبر 2460283

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha