۲۳ دی ۱۳۹۳، ۱۷:۵۶

امینی تاکید کرد:

رسانه شکل دهنده نگرش‌ها و رفتارهای جامعه

رسانه شکل دهنده نگرش‌ها و رفتارهای جامعه

اراک- معاون امورپیشگیری بهزیستی استان مرکزی گفت: رسانه ها نقش مهمی در تغییر نگرش‌ها و رفتارهای جامعه داشته و فعالیت تیم نظارتی کارزار رسانه ای شیشه در استان مرکزی با تکیه بر قدرت رسانه آغاز شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، کیانوش امینی، ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه رسانه نقش مهمی در افکار عمومی، تغییر نگرش‌ و رفتارهای افراد جامعه دارد، گفت: اگر رسانه رسالت خود را برای ترک اعتیاد انجام دهد، نه تنها بسیاری از مشکلات در بخش رفع می شود، بلکه با افزایش آگاهی اقشار جامعه این معضل کاهش می یابد.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از افراد جامعه اطلاعات کافی از مواد مخدر و محرک اعتیاد آور ندارند، افزود: باید در کل جامعه حساسیت نسبت به این موضوع ایجاد و با تعامل و هم افزایی مردم و مسوولان پیشگیری از شیوع اعتیاد در جامعه ایجاد شود.

معاون امورپیشگیری بهزیستی استان مرکزی ادامه داد: طرح کارزار رسانه ای پیشگیری از مصرف شیشه با استفاده از ظرفیت های مشخص و منابع مالی و استانی پیام هایی را در سطح گسترده به مردم ارائه می دهد.

امینی با بیان اینکه جمع بندی منابع برای رسیدن به هدف مشخص پس از ارزیابی اولیه در برنامه قرار گرفته و در استان موقعیت ارزیابی و بررسی می شود، اضافه کرد: بعد از ارزیابی علمی نتایج قبل و بعد از کارزار، بررسی نقاط ضعف و قوت و میزان اثربخشی دستیابی به اهداف این طرح ارزیابی می شود.

وی تصریح کرد: با وجود وسعت اطلاع رسانی و استفاده از تمامی منابع خبری و تبلیغاتی، پیش بینی می شود طرح به نحو مطلوب منجر به افزایش آگاهی عمومی در خصوص خطرات و مضرات مصرف شیشه شود.

۹۹ پایگاه ثابت، ۶۰ پایگاه سیار،  ۳۰ سمن و انجمن مردم نهاد فعالیت خود را آغاز و طی یک هفته آگاهی های لازم در مورد این ماده خطرناک را به اقشار مردم ارائه می کنند.

معاون امورپیشگیری بهزیستی استان مرکزی ادامه داد: ۹۹ پایگاه ثابت، ۶۰ پایگاه سیار،  ۳۰ سمن و انجمن مردم نهاد فعالیت خود را آغاز و طی یک هفته آگاهی های لازم در مورد این ماده خطرناک را به اقشار مردم ارائه می کنند.

امینی هدف از استقرار پایگاه های سیار دراین طرح را ایجاد ارتباط بی واسطه و مستقیم با اقشار مختلف جامعه و اطلاع رسانی در خصوص خطرات مصرف شیشه عنوان کرد.

وی با بیان اینکه جوانان و نوجوانان مخاطبین اصلی این کارزار هستند، اضافه کرد: خانواده‌ها نقش مهمی در همه عرصه‌های جامعه به ویژه در پیشگیری از اعتیاد داشته و جزو عوامل اصلی محافظت کننده جوانان از این آسیب هستند.

معاون امورپیشگیری بهزیستی استان مرکزی با تاکید بر اینکه باید تلاش برای اولویت پیشگیری در راس فعالیت ها باشد، گفت: هزینه هایی که صرف لازم برای پیشگیری، بسیار کمتر از هزینه‌های درمان است.

امینی تصریح کرد: پس از ارزشیابی این کارزار در کل کشور اجرا می شود و طی یک هفته آگاهی هایی در مورد این ماده خطرناک به اقشار مردم ارائه می دهند.

گفتنی است، تیم کارزار رسانه ای پیشگیری از مصرف شیشه متشکل از نماینده دستگاه های عضو چون استانداری، بهزیستی، شورای هماهنگی مواد مخدر و سایر دستگاه ها است.

کد خبر 2464416

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha