۲۴ دی ۱۳۹۳، ۱۰:۴۰

معاون نعمت‌زاده به مهر خبرداد:

سرمایه‌گذاری 5 میلیارد دلاری در فولاد/ راه‌اندازی سه طرح بزرگ فولادی

سرمایه‌گذاری 5 میلیارد دلاری در فولاد/ راه‌اندازی سه طرح بزرگ فولادی

معاون وزیر صنعت، با اشاره به جزئیات راه اندازی سه طرح بزرگ فولادی، از دستور جدید وزیر صنعت، برای تسریع در اجرای طرح‌های فولادی خبرداد و گفت: 5 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در بخش فولاد طراحی شده است.

مهدی کرباسیان در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید بر تسریع در تکمیل و راه‌اندازی هفت طرح فولادی دارد، گفت: در عین حال، سه طرح بزرگ فولادی نیز در کشور طراحی شده که به نظر می‌رسد می‌تواند ظرفیت مناسبی را برای کشور در این بخش ایجاد کند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: البته این 5 میلیارد دلار در بخش طرح هاي توسعه اي سرمایه گذاری خواهد شد و منابع مالی مورد نیاز با مشارکت سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی تامین می شود.

وی تصریح کرد: طرح فولاد چابهار با ظرفيت سالانه سه ميليون تن، فولاد بندرعباس با ظرفیت 6 میلیون تن و فولاد اروند از جمله طرح‌های توسعه ای است.

به گفته کرباسیان، در زمینه طرح فولاد چابهار، شرکتی با مشاركت بخش خصوصي تاسيس شده و در مرحله انتخاب پيمانكار است؛ ضمن اینکه فولاد بندرعباس نیز با مشارکت سرمایه‌گذار خارجی از هند، فولاد بندرعباس2 با مشارکت سرمایه گذاران کویتی و فولاد قشم و فولاد اروند نیز با سرمایه‌گذاری بخش‌خصوصی داخلی اجرایی خواهند شد.

کد خبر 2464694

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha