۲۴ دی ۱۳۹۳، ۱۵:۴۶

موهبتی:

وجود ۱۹ هزار معتاد در‌خراسان جنوبی/لزوم نظارت بیشتر برمراکز ترک اعتیاد

وجود ۱۹ هزار معتاد در‌خراسان جنوبی/لزوم نظارت بیشتر برمراکز ترک اعتیاد

بیرجند- قائم مقام شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی با بیان اینکه درحال حاضر ۱۹ هزارمعتاد در خراسان جنوبی وجود دارد، تاکید کرد: باید نظارت بیشتری برعملکرد مراکز ترک اعتیاد صورت گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد موهبتی ظهر چهارشنبه در شورای فرعی مبارزه با مواد مخدر شهرستان بیرجند اظهارکرد: شورای فرعی مبارزه با مواد مخدر شهرستان بیرجند با ارزیابی های صورت گرفته درشش ماه نخست سال جاری از نظر برگزاری جلسات و کیفیت آن رتبه اول را در خراسان جنوبی کسب کرده است.

وی با بیان اینکه هر ساله در زمینه مقابله با مواد مخدر برنامه های کوتاه مدتی از مرکز ابلاغ می شود، افزود: در برنامه توسعه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی کشور به این موضوع توجه ویژه ای شده است.

قائم مقام شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی حلقه مفقوده مصوبات و دستورالعمل های ابلاغی کارگروه مبارزه با مواد مخدر را عدم ارزیابی این مصوبات دانست و تاکید کرد: باید برعملکرد دستگاه های متولی نظارت بیشتری صورت گیرد.

۵۳ درصد معتادین خراسان جنوبی از موادمخدر سنتی استفاده می کنند

وی عنوان کرد: درسال جاری تاکید بر اجتماعی کردن مواد مخدر شده که باید در این رابطه اقدام موثری در استان انجام شود.

موهبتی بیان کرد: به ترتیب حاشیه نشینی، اعتیاد و طلاق سه معضل اصلی جامعه معرفی شده اند که اگر درحال حاضر برای رفع این معضلات چاره ای اندیشیده نشود دولت درآینده باید هزینه های سنگین تری را پرداخت کند.

وی با اشاره به اینکه درحال حاضر درکشور یک میلیون و ۳۰۰ هزار معتاد داریم، افزود: ازاین تعداد ۱۹ هزار معتاد در خراسان جنوبی وجود دارند.

قائم مقام شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی با اشاره به مواد مصرفی  درخراسان جنوبی نیز گفت: هم اکنون ۵۳ درصد معتادین این استان از مواد سنتی استفاده می کنند و مابقی به مواد صنعتی  روی آورده اند.

شناسایی پاتوق‌های معتادین مهمترین راهکار مقابله در شهرها

وی تصریح کرد: بر اساس گزارش ها مرزهای خراسان جنوبی درامنیت کامل به سر می برد و امکان ورود مواد مخدر دراین مرزها وجود ندارد.

موهبتی با انتقاد براینکه روز به روز آمار استفاده از مواد صنعتی مخدر در خراسان جنوبی درحال افزایش است، گفت: مهمترین راهکار درزمینه مقابله با مواد مخدر در شهرهای استان شناسایی پاتوق های معتادین است.

وی با اشاره به معتادین متاجراستان نیز گفت: در خراسان جنوبی در چند سال گذشته هزینه های زیادی برای ترک این افراد پرداخت می شد که این هزینه ها بازخورد خوبی نداشته است که ما این معادین را به سمت مراکز ترک اعتیاد خصوصی سوق داده ایم.

قائم مقام شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی افزود: از ۱۰۰ درصد کسانی که برای ترک اعتیاد به مراکز نگهداری مراجعه می کنند تنها ۲۰ درصد آنها موفق به ترک مواد می شوند که ما برای این ۲۰ درصد مرکز مهارت های بهبود یافته را در استان راه اندزی کرده ایم.

وی با تاکید براینکه باید توسط دولت زمینه اشتغال معتادین بهبود یافته فراهم شود، افزود: باید توسط فرمانداری و دستگاه های متولی نظارت بیشتری برعملکرد مراکز ترک اعتیاد صورت گیرد.

کد خبر 2465140

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha