۲۵ دی ۱۳۹۳، ۱۲:۲۵

آیت‌الله جزایری:

رسوبات غرب‌زدگی در جامعه ما وجود دارد/ خصوصی‌سازی موفق نبود

رسوبات غرب‌زدگی در جامعه ما وجود دارد/ خصوصی‌سازی موفق نبود

قم - امام جمعه اهواز گفت: غرب زدگی مقوله بسیار خبیث و مرض خطرناک است که رسوبات آن در جامعه ما هنوز وجود دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله سیدمحمدعلی جزایری پیش از ظهر پنجشنبه در اجلاسیه سراسری جامعه مدرسین و علمای بلاد اظهار کرد: یک مانع بزرگ بر سر راه اقتصاد مقاومتی است که به وسیله علما و شخصیت‌های روحانی قابل حل است چون مربوط به فرهنگ سازی در جامعه است.

وی این مانع را بی‌علاقگی مردم نسبت به تولید در کشور ذکر کرد و گفت: غرب زدگی مقوله بسیار خبیث و مرض خطرناک است که رسوبات آن در جامعه ما هنوز وجود دارد، بنابراین علمای دین که متولی فرهنگ جامعه هستند باید این مرض را رفع کنند.

امام جمعه اهواز تاکید کرد: مقام معظم رهبری توجه ویژه‌ای به اقتصاد مقاومتی دارند بنابراین علمای بلاد باید به کمک رهبری بشتابند.

آیت‌الله جزایری به پیشرفت نظام در عرصه‌های مختلف اشاره کرد و گفت: در بعضی از بخش‌های علمی، مسائل پزشکی، صنایع نظامی و انرژی اتمی کارهای خوبی انجام شده و نتایج خوبی گرفتیم اما در برخی جاها که نیاز عموم مردم است کارهای خوبی انجام نشده است که باید مورد تذکر علما باشد.

وی با بیان اینکه خصوصی سازی در کشور موفق نبوده است اظهار کرد: سرمایه گذاران بزرگی که بتوانیم کارخانجات را به آنها بفروشیم نداریم چون اینها ورشکست شده‌اند، مگر مسئله ای که آقای لاریجانی مطرح کرده که کارخانه‌ها از وزارتخانه‌ای به وزارتخانه دیگر واگذار شده است.

امام جمعه اهواز پیشنهاد کرد که کارخانجات به بخش خصوصی فروخته نشود که اصل و سودش واگذار شود بلکه با مالکیت دولت باشد تا ورشکسته نشوند و بتوانند در اشتغالزایی موثر واقع شوند.

کد خبر 2465534

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha