۲۵ دی ۱۳۹۳، ۱۴:۱۶

حجت الاسلام تقوی:

وحدت شیعه و سنی ریشه فقهی دارد

وحدت شیعه و سنی ریشه فقهی دارد

قم - رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه وحدت شیعه و سنی را دارای ریشه فقهی عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سیدرضا تقوی پیش از ظهر پنجشنبه در نهمین اجلاسیه سراسری جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و علمای بلاد که در موسسه امام کاظم(ع) در حال برگزاری است، با تاکید بر اینکه روش و مشی حوزه آزاداندیشی و زندگی نقادانه است، گفت: دیگر دوران مسئله محوری در حوزه تمام شده و باید روش نظریه‌محوری احیا و اجرا شود.

وی با تصریح این مطلب که پیشرفت و تولید علم با تبیین نظریه‌ها امکان‌پذیر است، گفت: در علم نظریه‌ محور می‌توانیم به روش و تولید علم و معرفت روزآمد برسیم.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه با بیان اینکه حوزه علمیه ریشه در اندیشه‌های امام باقر و امام صادق(ع) دارد، گفت: حوزه علمیه هیچگاه برای خود تقدس عصمت‌گونه قائل نبوده است.

وی با تاکید بر اینکه توسعه علمی ارزش‌های اسلامی تنها با مراجعه به متون دینی امکان ندارد، بیان داشت: امروزه با توجه به مسائل و سئوالات زیادی که در اذهان جامعه وجود دارد باید نظریه‌های متنوع ایجاد کنیم.

حجت الاسلام تقوی با بیان اینکه وحدت شیعه و سنی ریشه فقهی دارد، گفت: یکی از کارهایی که باید در حوزه صورت گیرد برخورداری از ایجاد نگاه اجتماعی به تکالیف فقهی و احکام شرعی است.

کد خبر 2465547

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha