۲۷ دی ۱۳۹۳، ۱۲:۵۲

بای:

شبکه های ماهواره ای بر فرهنگ خانواده ایرانی تأثیر منفی گذاشته اند

شبکه های ماهواره ای بر فرهنگ خانواده ایرانی تأثیر منفی گذاشته اند

گنبدکاووس - استاد دانشگاه و کارشناس مسائل سیاسی گفت: شبکه های ماهواره ای بر فرهنگ خانواده ایرانی تأثیر منفی گذاشته اند.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا بای، صبح شنبه، در جلسه آسیب های ماهواره در خانواده و بصیرت افزایی که در سالن ارشاد گنبد و با حضور مرزبانان و خانواده های آنان برگزار شد، گفت: بحث اصلی که امروز استکبار و دشمنان غرب آن را مورد هجمه قرار دادند خانواده و جامعه است و در این حمله تمام سطوح و لایه های اجتماعی و طبقات را در نظر گرفته و برای آن برنامه ریزی کردند.

وی افزود: جنگ نرم، جنگ هویت مبانی و اعتقادی، ارزشی، اجتماعی و فرهنگی ماست و قرار است در این جنگ تمامی این ارزش ها از بین رود.

بای بیان کرد: مهمترین موضوع در این جنگ اصل خانواده است و مبانی و ارزش های حاکم بر خانواده مورد هدف واقع شده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۲۵ درصد از ازدواج های کشور منجر به طلاق می گردد که بخش عمده ای از این طلاق ها زیر ۲۵ سال هستند.

بای تصریح کرد: تمام دغدغه دشمن فرسایش هویت یک جامعه است و وقتی هویت جامعه گرفته شود انسجام سیاسی و وحدت ملی و هویت ملی از بین خواهد رفت.

کارشناس امور سیاسی با اشاره به شبیخون فرهنگی در رفتار غرب نسبت به ایران ادامه داد: کل جمعیت فارسی زبانان جهان ۱۵۰ میلیون نفر بیشتر نیست ولی غرب بیش از ۱۵۰ شبکه فارسی را ایجاد کرد و امروزه متاسفانه ۷۰ درصد جامعه ایرانی ما از این شبکه ها استفاده می کنند.

وی اظهار کرد: مهمترین موضوعی که این شبکه ها دنبال می کنند خیانت همسران به یکدیگر، تغییر نگرش و مبانی فکری، تغییر ارزش و نگرش اجتماعی در خانواده ها و تغییر در خانواده های ایرانی است.

وی خاطرنشان کرد: هدف این موج از بین بردن حریم ها و حرمت ها است، مهمترین اولویت جنگ نرم فروپاشی بنیان خانواده است.

بای ادامه داد: متاسفانه سالانه در ایران بیش از ۱۷۰ هزار نفر طلاق می گیرند و نکته جالب و اسفبار این است که در شهرهای بزرگ ما جشن طلاق نیز برگزار می شود.

وی گفت: طلاق جزو ارزش های اجتماعی به حساب می آید. به اعتقاد بنده عامل اصلی این اتفاقات شبکه های ماهواره ای نیست ولی این شبکه ها به عنوان کاتالیزور عمل می کنند و هر کس از این شبکه ها استفاده کند متاثر خواهد شد.

وی در ادامه توضیح داد: خانواده از مولفه های سرمایه اجتماعی است و اگر کارکرد اصولی آن از بین رود در آینده جامعه دچار مشکل خواهد شد.

کارشناس امور سیاسی با تشریح اینکه شبکه های ماهواره ای حتی برای فرزندان و خردسالان نیز برنامه ریزی کردند گفت: در برنامه های کودک این شبکه ها دو مورد به کودکان آموزش داده می شود: زندگی مجردی و انزوا و نکته دوم علاقمندی به فست فودها به جای غذای خانگی و گفتمان غالب سرمایه های فارسی آن نیز تنوع طلبی است که باعث از هم پاشیدن ارزش و بنیان اجتماعی و از بین رفتن سبک زندگی اسلامی می گردد.

کد خبر 2466421

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha