۲۷ دی ۱۳۹۳، ۱۶:۲۰

سلیمانی:

۲۵ درصد استخدامی‌های دولت در کردستان به فرزندان شهدا اختصاص دارد

۲۵ درصد استخدامی‌های دولت در کردستان به فرزندان شهدا اختصاص دارد

سنندج - مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان از اختصاص سهمیه ۲۵ درصدی استخدامی ادارات و سازمان های دولتی این استان به فرزندان شهدا و ایثارگران خبر داد.

به گزارش خبرنگار، محمد سلیمانی بعد از ظهر شنبه در جلسه رابطان ایثارگر دستگاه ‌های اجرایی استان کردستان اظهار داشت: در راستای ایجاد رفاه جامعه ایثارگران و فراهم ساختن نیازهای آنها این رابطین در دستگاه های اجرایی مشغول به فعالیت هستند.

وی با اشاره به احترام ویژه به خانواده های معزز شهدا و ایثارگران در استان کردستان افزود: خوشبختانه امروز فضای حاکم در استان فضایی سرشار از احترام به خانواده معزز شهدا و ایثارگران است و در همین راستا نیز شاهد پیشبرد امور هستیم.

مدیر کل بنیاد شهید و امورایثارگران استان کردستان بیان کرد: تحقق موارد استخدامی فرزندان شهدا و ایثارگران و رعایت سهمیه ۲۵درصدی آنان در استخدامی ‌های استان از جمله گام هایی است که تا کنون برداشته شده است.

سلیمانی یادآور شد: همچنین تسهیلات جدیدی در حوزه ساخت مسکن با سقف اعتباری ۶۰۰میلیون ریال در نظر گرفته شده است و همه افراد تحت پوشش این نهاد که وام‌ های مسکن دریافت نکرده ‌اند می ‌توانند از این مهم برخوردار شوند.

وی ادامه داد: در این مصوبه تسهیلاتی هم برای افرادی که وام‌ های خود را تا قبل از سال ۹۳ تسویه کرده باشند و افرادی که وام مسکن خود را در کمتر از سه سال بازپرداخت کرده‌ باشند نیز قائل شده و می ‌توانند از تسهیلات جدید بهره‌ مند شوند.

مدیر کل بنیاد شهید و امورایثارگران استان کردستان گفت: بیمه همگانی و تکمیلی برای جامعه ایثارگران ۱۰۰درصد رایگان بوده و انتظار می رود این مهم به نوادگان آنان نیز انتقال داده شود.

سلیمانی اظهار داشت: خوشبختانه متناسب با تغییر هرم سنی خانواده معزز شهدا و ایثارگران خدمات ارائه شده نیز تغییر پیدا کرده و هر آنچه که قانون در نظر گرفته شده در اولویت بنیاد شهید و امور ایثارگران است.

وی افزود: در حال حاضر۶۰ درصد از تسهیلات و خدماتی که در قانون برای جامعه ایثارگران تصویب شده عملیاتی شده اما باید به این مهم توجه کرد که برخی از این مصوبات مستلزم اعتبارات خاصی است.

کد خبر 2466779

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha