۱ بهمن ۱۳۹۳، ۱۱:۵۷

تا پایان امسال/

۱۶ خانه عالم در خراسان شمالی افتتاح می شود

۱۶ خانه عالم در خراسان شمالی افتتاح می شود

بجنورد- مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی از افتتاح ۱۶ خانه عالم احداث شده از محل اعتبارات سفر مقام معظم رهبری به این استان تا پایان امسال خبر داد.

حجت الاسلام زین العابدین روحانی نیا در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان این که تا پایان امسال ۱۶ خانه عالم در شهرستان های مختلف این استان به بهره برداری می رسد، اظهار داشت: این اماکن با استفاده از اعتبارات مصوب سفر رهبری به استان احداث شده اند.

وی با اشاره به این که برای احداث هر کدام از خانه های عالم در استان بالغ بر ۷۵ میلیون تومان اعتبار هزینه شده است، افزود: در حال حاضر ۱۱۷ باب خانه عالم در روستاهای این استان وجود دارد که با بهره برداری از ۱۶ خانه عالم جدید ساخته شده تعداد خانه های عالم در روستاهای خراسان شمالی به ۱۳۳ باب افزایش خواهد یافت.

به گفته وی از شمار کل خانه های عالم موجود در روستاهای خراسان شمالی ۲۲ باب در روستاهای شهرستان بجنورد، ۲۱ باب در شیروان، ۱۸ باب در اسفراین، ۱۸ باب در مانه و سملقان، ۱۴ باب در فاروج، ۱۰ باب در جاجرم، شش باب در گرمه و هشت باب نیز در شهرستان مرزی راز و جرگلان به بهره برداری رسیده است.

حجت الاسلام روحانی نیا با بیان این که از مجموع ۱۱۷ باب خانه عالم بهره برداری شده در استان ۱۰ باب آن نیمه تمام بوده و ۲۶ باب نیز نیازمند تعمیرات هستند، افزود: همچنین از مجموع خانه های عالم استان ۹۹ باب آن از سوی سازمان تبلیغات اسلامی، ۱۰ باب از سوی استانداری و هشت باب نیز با مشارکت مردم روستاها احداث شده اند.

به گفته وی روحانیان مبلغ به صورت مستقر، نیمه مستقر و یا در قالب طرح هجرت در خانه های عالم ساخته شده در روستاها ساکن می شوند و ساخت و تجهیز این خانه ها زمینه حضور و استقرار روحانیان مبلغ را در روستاها فراهم کرده که این موضوع سبب بهره مندی بیشتر روستائیان از حضور روحانیان مبلغ در ایام مختلف سال می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، در حال حاضر ۱۱۰ روحانی مبلغ در خراسان شمالی در قالب طرح هجرت بلندمدت فعالیت می کنند که از این تعداد بیش از ۶۰ نفر در روستاها و مابقی نیز در شهرهای استان به فعالیت تبلیغی مشغول هستند.

افزون بر این بر اساس اعلام اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی بیش از ۱۲۰ روحانی مبلغ دیگر نیز در قالب استقرار کامل، پاره وقت و خوداستقراری در روستاهای خراسان شمالی فعالیت تبلیغی می کنند.

کد خبر 2470781

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha