۴ بهمن ۱۳۹۳، ۱۴:۲۱

جزئیات مراسم تشییع و تدفین کیکاووس جهانداری

جزئیات مراسم تشییع و تدفین کیکاووس جهانداری

مرکز دائره المعارف بزرگ اسلامی، جزئیات مراسم تشییع و تدفین کیکاووس جهانداری را اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، مرکز دائره المعارف بزرگ اسلامی در اطلاعیه‌‌ای ضمن تسلیت مجدد درگذشت شادروان استاد کیکاووس جهانداری به قاطبۀ دانشمندان و مترجمان و محققان، خبر امروز شنبه ۴ بهمن روزنامه «ایران» مبنی بر تشییع پیکر آن شادروان از این مرکز را تکذیب کرد.

بر اساس اعلام مرکز دائره المعارف بزرگ اسلامی، پیکر آن شادروان مطابق وصیت وی به مزار بهشت سکینه در کُردان کرج حمل شده است و علاقه‌مندان برای شرکت در تشییع او که روز دوشنبه ۱۳۹۳/۱۱/۰۶ برگزار می‎شود، می‎توانند ساعت ۹ صبح روز دوشنبه ۶ بهمن‎ماه مقابل بیمارستان جم، حاضر شوند.

استاد کیکاووس جهانداری که دو شب پیش و در سن ۹۱ سالگی درگذشت، مدیر بخش منابع خارجی مرکز دایره‌المعارف بزرگ اسلامی بود. وی در سال‌های ۱۳۳۴ تا ۱۳۴۵ در سمت معاونت کتابخانه مجلس فعالیت می‌کرد و پس از آن تا سال‌ ۱۳۵۷ ریاست این کتابخانه را عهده‌دار بود.

وی در این سال‌ها آثار تحقیقی زیادی به ویژه در حوزه تاریخ و ادبیات از زبان آلمانی را به زبان فارسی ترجمه کرد که از آن جمله می‌توان به ترجمه سفرنامه‌های اروپایی دوره صفوی و ترجمه آثار مهم ادبیات آلمانی اشاره کرد.

گرگ بیابان (هرمان هسه)، تاریخ ایران و ممالک همجوار آن از زمان‌ اسکندر تا انقراض اشکانیان (آلفرد گوتشمید)، تشکیل دولت ملی در ایران:حکومت آق قوینلو و ظهور دولت صفوی (والتر هینتس)، زیر آفتاب سوزان ایران (اسکارفون نیدرمایر)، سفرنامه بلوشر (ویپرت بلوشر)، ایران و ایرانیان (یاکوب پولاک)، طبقه‌بندی قصه‌های ایرانی (اولریش مارزلف) و قطار به موقع رسید (هاینریش بُل) بخشی از آثار ترجمه شده از سوی جهانداری است.

کد خبر 2472700

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha