۷ بهمن ۱۳۹۳، ۱۴:۵۴

رئیس دیوان عدالت اداری :

نامه رهبری برگ زرينی در تاريخ و موجب بيداری خواهد بود

نامه رهبری برگ زرينی در تاريخ و موجب بيداری خواهد بود

رئیس دیوان عدالت اداری گفت: نامه مقام معظم رهبری به جوانان آمریکای شمالی و اروپا برگ زرینی در تاریخ و موجب بیداری برای آیندگان خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام محمد جعفر منتظري در جلسه هفتم بهمن‌ماه هيات عمومي ديوان با بيان اينكه دشمنان اسلام تلاش مي‌كنند تا اسلام را ديني خشن، بدون تعقل و ناپسند معرفي كنند تا به اهداف شيطاني خود برسند، اظهار داشت: اين نامه در حقيقت تلنگري است كه جوانان غربي را از خواب بيدار كرده و از حلقه انحرافي دشمن خارج كند.

وي افزود: از نكاتي كه در معارف ديني اسلام و كتاب شريف الهي يعني قرآن مورد توجه قرار گرفته اين است كه خداوند متعال همواره جامعه بشري را به سمت تفكر، تدبر و به‌كارگيري انديشه و عقل هدايت كرده است و در جاي جاي قرآن كريم (بيش از ۱۴۰ مورد) خداوند متعال با به‌كارگيري واژگاني متعدد بشر را به تعقل، تفكر، تدبر، تذكر، تفقه و بصيرت فرا خوانده است.

رئيس ديوان عدالت اداري نامه اخير مقام معظم رهبري به جوانان آمريكاي شمالي و اروپا را اقدامي هم‌راستا با فرامين قرآني دانست و اضافه كرد: مقام معظم رهبري در اين نامه با دعوت به تعقل و تفكر از آنان خواستند تا اسلام حقيقي را با مراجعه به متن قرآن و متون معتبر ديني كه معرف حقايق معارف ديني است، بشناسند.

حجت الاسلام والمسلمين منتظري با اشاره ظرايف در داستان حضرت موسي(ع) در قرآن و ماجراي به استضعاف كشيده شدن مردم از سوي فرعون ادامه داد: فرعون تلاش مي‌كرد تا مردم روزگار خود را به استضعاف فكري بكشاند و آنها را در مدار خواست خود قرار دهد تا براي ادامه حكومت ظالمانه و شيطاني خود، آسوده‌تر باشد، چنين تصويري اكنون نيز در دنياي استكبار  وجود دارد و اقدامات فراعنه امروز مشهود و ملموس است.

وي افزود: اگر استضعاف مردم نبود، و آنان مي‌توانستند درست عقل خود را به كار ببندند، هيچگاه فرعون را به جاي خدا برنمي‌گزيدند.

رئيس ديوان عدالت اداري خاطرنشان كرد: امروز هم يكي از سياست‌هاي شيطاني استكبار اين است كه جامعه بشري و كشورها و ملت‌ها را به طرق مختلف به استضعاف بكشاند تا بتواند خوي استكباري خود را حفظ كرده و منافع شيطاني خود را كسب كند.

حجت الاسلام والمسلمين منتظري با اشاره به اينكه بيداري تنها با تفكر و تعقل امكان‌پذير است، تصريح كرد:  امروز تنها راه نجات بشريت رجوع به آن چيزي است كه مقام معظم رهبري در اين نامه بر آن تاكيد دارند.

وی در ادامه به دستاوردهای این نامه برای غرب به ویژه جوانان آن اشاره کرد و اظهار داشت: توده مردم وجوانان با این دعوت مقام معظم رهبری و در مراجعه به متون اصلی اسلام در می‌یابند که آنچه اسلام اصیل فرموده با آنچه عده‌ای به نام اسلام آن را رواج می‌دهند، تفاوت زیادی دارد.

رئیس دیوان عدالت اداری گفت: بی شک، حكام ظالم و وابسته برخی كشورهاي اسلامي  كه مسلمانان را به زنجير اسارت استكبار جهاني درآورده‌اند و سرسپردگي آنان به آمريكا و اسرائيل براي همه مسلم است، نمي‌توانند نماينده ديني الهي باشند.

وي ظلم‌ و ستمي را كه در كشورهاي مصر، عربستان، بحرين و برخي ديگر از جوامع اسلامي از سوي اين عمال ظالم و وابسته در حق مردم مسلمان مي‌شود، مثال آشكاري از غيرمسلمان بودن اين حكام دانست.

حجت الاسلام والمسلمين منتظري اضافه كرد: تكفيري‌ها و دست‌پروده‌هاي همين استكبار نيز به نام اسلام، جنايت مرتكب مي‌شوند و بي‌خبران نيز تصور مي‌كنند، اين اسلام است كه عده‌اي را به جنايت حكم كرده است.

وي با اشاره به اقدام يكي از نمايندگان مجلس بلژيك در اهانت به قرآن كريم اظهار داشت: منبع و سرچشمه شرارت دانستن قرآن همان نقشه استعمار است كه تلاش مي‌كند، افكار عمومي جهان را از حقايق دور نگهدارد و اسلام را ديني خشن، بدون تعقل و ناپسند معرفي كند.

کد خبر 2475296

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha