۸ بهمن ۱۳۹۳، ۱۵:۴۶

نوروزی:

عملکرد بانکهای کهگیلویه وبویراحمد درپرداخت تسهیلات اشتغال مطلوب نیست

عملکرد بانکهای کهگیلویه وبویراحمد درپرداخت تسهیلات اشتغال مطلوب نیست

یاسوج- معاون برنامه ریزی استاندارکهگیلویه و بویراحمد از برخی بانکهای استان به دلیل عدم عمل به تعهدات خود در پرداخت تسهیلات اشتغالزایی انتقاد کرد وگفت: عملکردها در پرداخت تسهیلات اشتغال مطلوب نیست.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن نوروزی بعدازظهر چهارشنبه در کارگروه اشتغال و توسعه استان افزود: برخی بانک های عامل بابت وام های مشاغل خانگی و یا خوداشتغالی هنوز یک ریال پرداخت نکرده اند.

وی بیان کرد: میزان پرداختی وام های مشاغل خانگی به ازای هر متقاضی در بانک های عامل استان بین ۳۰ تا ۵۰میلیون ریال با سود ۲۳درصد تعیین شده که با این وجود نیز متقاضیان با سخت گیری های بی مورد از سوی بانک ها مواجه هستند.

نوروزی بیان داشت: کل تسهیلات پرداختی و یا در حال پرداخت ازتسهیلان صندوق توسعه ملی درسال جاری تاکنون کمتر از ۹۰میلیارد ریال بوده است.

معاون استاندار اظهار داشت: ۲۳ میلیارد تومان طرح برای دریافت تسهیلات از صندوق توسعه ملی در بخش های صنعت، کشاورزی و گردشگری استان انعقاد قرارداد شد.

وی افزود: در راستای اشتغالزایی و ایجاد واحدهای صنعتی و تولیدی برای جذب تسهیلات از صندوق توسعه ملی ۷۱ طرح با اعتبار۲۰۵ میلیارد تومان به بانک های استان معرفی شده است.

نوروزی تصریح کرد: در خصوص ایجاد بنگاه های تولیدی در بخش های صنعت، کشاورزی و گردشگری ۸۲ میلیارد تومان تسهیلات به این استان امسال ابلاغ شد که تاکنون به ۲۰ متقاضی مبلغ ۱۱ میلیارد تومان پرداخت شده است و تلاش بر این است این تسهیلات با سرعت بیشتری جذب و در راستای توسعه و اشتغال استان هزینه گردد.

وی با بیان اینکه در بخش پرداخت تسهیلات به متقاضیان مشاغل خانگی هم تاکنون ۸۵۰ میلیون تومان به ۲۰۰ متقاضی در استان پرداخت شده است، افزود: هرچند این عدد بدی نیست اما با توجه به شرایط استان و حجم بالای متقاضیان این وضعیت باید بهتر شود.

وی اظهار داشت: براین باوریم که عملکرد پایین پرداخت تسهیلات از سوی بانک های عامل استان به متقاضیان طرح های تولیدی واشتغالزا و دستگاه های اجرایی معرفی کننده کارآفرینان برنمی گردد بلکه به فضای کلی کشور وابسته است اما با توجه به شرایط استان و تعدد بالای متقاضیان این روند پرداخت باید سرعت بگیرد و حداقل به میانگین کشور برسد.

حسن نوروزی یادآور شد: جای نگرانی هم هست  که در شرایط یکسان بانک های عامل استان، اغلب نسبت به پرداخت تسهیلات به متقاضیان مشاغل خانگی، بنگاه های اقتصادی اقدام کرده اند اما بانکهایی نیز هستند که با اینکه سهیمه تسهیلات به آنها ابلاغ شده، اما پرداخت آنها در همه موارد صفر است و باید جوابگوی مردم باشند.

معاون برنامه ریزی به دستگاه های اجرایی تاکید کرد: همه دستگاه ها و بانک های عامل  در معرفی و بررسی توجیه فنی و اقتصادی، تصویب، انعقاد قرار داد و پرداخت تسهیلات با هم تعامل و همکاری داشته باشند و به متقاضیانی که راغب هستند، انگیزه کار و کارآفرینی دارند و پیگیر هستند، نهایت همکاری را داشته باشند.

نوروزی، موضوع جذب تسهیلات از صندوق توسعه ملی را بسیار مهم دانست و گفت: به همین دلیل جلسه کار گروه اشتغال و سرمایه گذاری هفته آینده به طور ویژه برای ارزیابی عملکرد بانک ها و دستگاه های اجرایی و طرح های معرفی شده به این صندوق برگزار و مشکلات این طرح ها بررسی خواهند شد.

 به گزارش خبرنگار مهر، در این نشست مدیران بانک های عامل استان هم گزارشی از میزان عملکرد خود در پرداخت تسهیلات به متقاضیان مشاغل خانگی، بنگاه های اقتصادی و طرح های صندوق توسعه ملی گزارشی ارائه دادند.

کد خبر 2477272

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha