۸ بهمن ۱۳۹۳، ۲۰:۳۰

سلطانی صبور:

جرایم وام های نوسازی واحد های مسکونی در رزن بحران آفرین شده است

جرایم وام های نوسازی واحد های مسکونی در رزن بحران آفرین شده است

همدان-نماینده مردم رزن در مجلس شورای اسلامی گفت: جرایم وام های نوسازی واحد های مسکونی در رزن بحران آفرین شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، عطاالله سلطانی صبور عصر چهارشنبه در شورای اداری شهرستان رزن که با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: در سال ۱۳۸۱ زلزله ای در شهرستان رزن رخ داد که به تبع آن ۲۳ هزار نفر از جمعیت زلزله زده ناچار به دریافت وام مقاوم سازی شدند.

وی در این خصوص ادامه داد: افرادی که وام دریافت کردند به گمان اینکه این وام ها بلا عوض بوده و از پرداخت آن معاف هستند تاکنون معوقات وام را پرداخت نکردند.

نماینده مردم شهرستان رزن در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه جرایم وام های نوسازی موجب ترس از جلب در این خانواده ها شده است، ابراز داشت: جرایم این وام ها ی نوسازی واحد های مسکونی در شهرستان رزن بحران آفرین شده است.

سلطانی صبور بیان داشت: وام های سه میلیون و ۷۰۰ هزار تومانی نوسازی در حال حاضر به ۹ میلیون تومان و وام های پنج میلیون تومانی به ۱۱ میلیون تومان افزایش یافته است.

وی در ادامه سخنانش از رئیس مجلس شورای اسلامی خواست تا به این معضل مهم در شهرستان رزن توجه شود تا مشکل مردم در این زمینه حل شود.

نماینده مردم شهرستان رزن در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ویژگی بارز شهرستان رزن ولایت مداری است، عنوان داشت: شهرستان رزن شش و شش دهم جمعیت استان همدان را به خود اختصاص داده است و این در حالی بوده که آمار جرم در شهرستان رزن کمتر از یک درصد است.

سلطانی صبور با تاکید بر اینکه دین مداری مزیت شهرستان رزن به شمار می رود، عنوان داشت: شهرستان رزن دارای مشاهیر و بزرگانی چون عبید زاکانی بوده و دارای قدمتی سه هزار ساله است.

وی در ادامه سخنانش به شخصیتی چون ملا حسین قلی خان شوندی اشاره داشت و افزود: این شخصیت مبنای تشیع در شهرستان رزن بوده است.

نماینده مردم شهرستان رزن در مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: در زمان معاصر نیز ملا علی معصومی و میرزای ثابتی هر دو بال آیت الله حائری بودند که در تاسیس حوزه علمیه قم شرکت داشتند.

سلطانی صبور با اشاره به اینکه آیت الله نوری همدانی مرجع بزرگ تقلید در عالم اسلام نیز از زادگاه شهرستان رزن است، اظهار داشت: این خطه دارای ۴۶۹ شهید، ۵۰ آزاده و هزار و ۲۰۰ جانباز بوده که افتخار این سرزمین هستند.

وی با بیان اینکه شهرستان رزن از لحاظ فرهنگی رتبه نخست استان در کنکور را دارد، عنوان داشت: این شهرستان دارای شش واحد دانشگاهی، دو حوزه علمیه و سه شهر و سه بخش است.

وی در پایان سخنانش ابراز داشت: ۷۶ و شش دهم از جمعیت شهرستان رزن به کشاورزی مشغول هستند که بار سنگینی بر دوش کشاورزان قرار دارد و این حوزه نیاز به توسعه دارد.

کد خبر 2477427

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha