۱۲ بهمن ۱۳۹۳، ۱۲:۴۰

پرداخت وام 20 میلیونی به کشاورزان ظرف 48 ساعت

پرداخت وام 20 میلیونی به کشاورزان ظرف 48 ساعت

مدیرعامل بانک کشاورزی از پرداخت وام 20 میلیون تومانی به کشاورزان ظرف 48 ساعت خبرداد و گفت: برنامه افزایش سرمایه در دستور کار قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی شهیدزاده امروز در نشستی خبری در وزارت اقتصاد، با اشاره به درخواست افزایش سرمایه این بانک از برنامه افزایش 100 درصدی تخصیص اعتبار و وام دهی این بانک برای سال آینده خبر داد.

مدیرعامل بانک کشاورزی افزود: با همکاری مناسب دولت و مجلس شورای اسلامی و صندوق توسعه ملی قرار شد 6 هزار میلیارد ریال از منابع ریالی این صندوق به منظور توسعه آب و خاک در بخش کشاورزی مورد استفاده قرار  گیرد.

وی همچنین از اختصاص 10 هزار میلیارد ریال از منابع صندوق توسعه ملی برای استفاده در بخش کشتهای متراکم و پرورش ماهی و 3 هزار میلیارد ریال نیز به منظور استفاده از طرح های مناطق محروم خبر داد.

مدیرعامل بانک کشاورزی در ادامه از اختصاص وام 20 میلیون تومانی به کشاورزان، ظرف 48 ساعت و پس از مراجعه به شعبه و تکمیل فرمهای مربوطه خبر داد و افزود: امکان تکمیل اینترنتی این فرم ها بدون مراجعه به شعبه های بانک کشاورزی نیز وجود دارد.

وی در ادامه به اینکه در راستای اقتصاد مقاومتی جایگاه بانک کشاورزی نیز باید ارتقاء یابد، گفت: بانک کشاورزی باید قدرتمند ترین بانک در نظام بانکی کشور باشد و خوشبختانه در مذاکراتی که با مجلس و دولت داشتیم قرار شد در راستای برنامه ششم توسعه و لایحه خروج از رکود و همچین لایحه سال 94، سرمایه بانک کشاورزی به 80 هزار میلیارد ریال افزایش یابد و این افزایش در چارچوب قوانین و مقررات انجام خواهد شد.

شهیدزاده با بیان اینکه با این افزایش سرمایه امکان وام دهی بانک کشاورزی نیز افزایش قابل توجهی خواهد یافت، ابراز امیدواری کرد با این میزان افزایش سرمایه قدرت وام دهی بانک کشاورزی نیز تا 5 برابر افزایش یابد.

وی یکی از مشکلات بانک کشاورزی را تاخیر در بازپرداخت اقساط تسهیلاتی دانست که کشاورزان به دلیل خشکسالی و سایر بلایای طبیعی دچار مشکل هستند و در ادامه گفت: به دلیل نظارتهایی که اعمال می کنیم بیش از 98 درصد از منابع این بانک برای طرحهای کشاورزی اختصاص می یابد.

مدیرعامل بانک کشاورزی با اشاره به تخصصی بودن فعالیت بانک کشاورزی تصریح کرد: در این بانک سامانه ای طراحی شده که درخواست تسهیلات کمتر از 20 میلیون تومان طی سه مرحله توسط کارشناسان بررسی و پرداخت می گردد.

شهیدزاده در خصوص سرمایه بانک کشاورزی نیز گفت: سرمایه ثبتی این بانک 1500 میلیارد تومان می باشد که قرار است 250 میلیارد تومان دیگر از محل صندوق ذخیره ارزی به آن اضافه شود.

کد خبر 2481675

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • رحمان ۱۶:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۲
      0 0
      اعتبارات از بالا اختصاص داده می شود وقتی به شعب می رسد متاسفانه رابطه با ضابطه جایگزین می شود و هیچگونه نظارتی وجود ندارد قشر ضعیف کشاورز نابود شده است.