۱۳ بهمن ۱۳۹۳، ۱۵:۵۱

خادمی:

۱۲ کارخانه در انار کلنگ زنی و افتتاح می شود

۱۲ کارخانه در انار کلنگ زنی و افتتاح می شود

انار - فرماندار انار از افتتاح و کلنگ زنی ۱۲ کارخانه در انار خبر داد و گفت: این شهرستان به سمت صنعتی شدن پیش می رود.

محمد خادمی در گفتگو با خبرنگار مهر با تبریک فرا رسیدن سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران اظهار داشت: انار در خردادماه سال ۸۸ به شهرستان تبدیل شده و در فاصله ۲۰۷ کیلومتری شمال غرب کرمان و فاصله ۱۴۴ کیلومتری استان یزد قرار دارد.

وی با اشاره به ولایی بودن مردم شهرستان انار افزود: مردمان این دیار سابقه مبارزاتی قبل از انقلاب را در کارنامه خود داشته و در آن دوران سه نفر شهید را تقدیم انقلاب کردند.

فرماندار انار تصریح کرد: مردم شهرستان انار بعد از پیروزی انقلاب نیز در تمامی صحنه ها برای حمایت از نظام جمهوری اسلامی ایران حضور فعال و برجسته ای دارند.

وی اقتصاد انار را مبتنی بر کشاورزی دانست و گفت: مهم ترین محصول کشاورزی این شهرستان پسته است.

خادمی به سفر استاندار کرمان به شهرستان انار خبر داد و گفت: تفاهم نامه های در قالب طرح مثلث شهرستان منعقد شده و براساس آنها اقدامات خوبی در راستای صنعتی شدن شهرستان انار و ساماندهی آب برداشته شده است.

تکمیل و بهسازی پارک بانوان عاشورایی

فرماندار انار به کلنگ زنی و افتتاح چندین پروژه طی ایام الله دهه فجر در انار اشاره کرد و گفت: تکمیل و بهسازی پارک بانوان عاشورایی، تکمیل گلزار شهدای روستای لطف آباد، تامین روشنایی محور گلشن به طول هزار و ۵۰۰ متر در حاشیه محور انار - رفسنجان، بهسازی و اصلاح ورودی های شهر انار، احداث پارک سجادیه و ساختمان شهرداری از جمله این پروژه هاست.

وی از خرید سه دستگاه ماشین جمع آوری زباله خبر داد و افزود: همچنین پروژه های خانه بهداشت شمار دو، باشگاه ورزشی، دو واحد گلخانه با هفت هزار مربع سطح زیر کشت، یک واحد پرواربندی گوساله ۴۵ راسی، یک واحد استخر ذخیره آب، آبیاری قطره ای سه هزار زمین کشاورزی و جایگاه بنزین نیز در این ایام کلنگ زنی و افتتاح خواهند شد.

خادمی ادامه داد: یکسری از تفاهم نامه ها شامل کارخانه های لعاب کاشی، محصول آلومینیوم، صنایع چوب، تولید قطعات بتونی، تولید مواد شوینده، روغن کشی از دانه های روغنی و ساخت تالار پذیرایی در این ایام کلنگ زنی خواهد شد.

کمبود آب مهم ترین معضل شهرستان انار

وی وضعیت خشکسالی و کمبود آب را مهم ترین معضل شهرستان انار دانست و تصریح کرد:حرکت های خوبی برای ساماندهی آب در انار ستور کار قرار گرفت و حرکت های خوبی در ان زمینه صورت گرفته است.

خادمی مساحت باغاتی که سیستم آبیاری تحت فشار اجرا شده را ۳۵۰ هزار هکتار عنوان کرد و افزود: همچنین در ۱۴۵ هکتار از باغات نیز سیستم آبیاری تحت فشار در حال اجراست.

وی مساحت باغاتی که اخیرا قرارداد اجرای سیستم آبیاری تحت فشار برای آنها منعقد شده است را ۲۰۰ هکتار ذکر کرد و بیان داشت: مساحت باغاتی که آبیاری زیرسطحی اجرا شده حدود ۴۰۰ هکتار است که برای این امر ۶.۵ میلیارد تومان اعتبار صرف شده است.

فرماندار انار از حرکت این شهرستان به سمت توسعه صنعتی خبر داد و افزود: ۱۲ کارخانه در انار در حال کلنگ زنی و راه اندازی است.

خادمی ابراز داشت: امسال نیز مردم انقلابی شهرستان انار حضوری باشکوه در راهپیمایی ۲۲ بهمن خواهند داشت.

کد خبر 2483701

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha