۱۳ بهمن ۱۳۹۳، ۱۵:۰۱

جهانگیری مطرح کرد:

اعتبارات عمرانی لرستان ۳۵ درصد رشد یافت/ افتتاح پتروشیمی طی ۲ماه آینده

اعتبارات عمرانی لرستان ۳۵ درصد رشد یافت/ افتتاح پتروشیمی طی ۲ماه آینده

خرم آباد - معاون اول رئیس جمهور از رشد ۳۵ درصدی بودجه عمرانی لرستان در لایحه بودجه سال ۹۴ خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، اسحاق جهانگیری در پایان سفر به لرستان و در فرودگاه خرم آباد، لرستان را یکی از استانهای با پتانسیل بالا خواند و گفت: این استان دارای مردمانی سخت کوش و جوانانی تحصیلکرده است که همه شاخص های توسعه را دارد.

وی افزود: لرستان منابع آبی فراوان و زمین های حاصلخیز بسیاری دارد ولی با این وجود دارای مشکلات زیادی است که بایستی علت وجود مشکلات در این استان با وجود منابع خوب شناسایی شده و راهکارهای منطقی برای رفع آن ها اندیشید.

جهانگیری یادآور شد: لرستان این توانایی را دارد که علاوه بر تحمل بار مسائل خود به استان های مجاور نیز کمک رسانی کند.

معاون اول رئیس جمهور با بیان این مطلب که بودجه ای که معاونت سازمان مدیریت برنامه ریزی به لرستان داده است رشد خوبی داشته بیان داشت: جمع کل اعتبارات عمرانی استانی در سال ۹۳ معادل ۳۳۲ میلیارد تومان بوده و این بودجه در سال ۹۴ حدود ۳۵ درصد افزایش یافته است.

جهانگیری به رشد ۱۵ درصدی بودجه عمرانی کشور اشاره کرد و اظهار داشت: بودجه استان لرستان بیش از دو برابر متوسط رشد بودجه عمرانی کشور افزایش یافته است.

وی اضافه کرد: استان لرستان در بخش صنعتی نیز دارای توفیقاتی بوده است به طوری که بنا بود پتروشیمی آن امروز افتتاح شود ولی به علت اینکه امروز در مرحله تولید آزمایشی بود آن را افتتاح نکردیم و زمان افتتاح را به زمان تولید مستمر این واحد صنعتی موکول کردیم.

معاون اول رئیس جمهور ابراز امیدورای کرد پتروشیمی لرستان حداکثر ظرف دوماه آیند و تا پایان امسال به بهره برداری برسد.

بنابراین گزارش اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری به همراه وزیر نیرو و وزیر صنعت، معدن و تجارت به منظور افتتاح دو سد مروک و ایوشان و بازدید از برخی پروژه ها به استان لرستان سفر و ساعتی قبل این استان را ترک کردند.

کد خبر 2483755

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha