۱۳ بهمن ۱۳۹۳، ۱۶:۲۴

واعظی:

وارد فاز دوم فیلترینگ هوشمند شده ایم/ بسیاری از سایت‌ها سالم هستند

وارد فاز دوم فیلترینگ هوشمند شده ایم/ بسیاری از سایت‌ها سالم هستند

سمنان - وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات با اشاره به اینکه فیلترینگ هوشمند سازماندهی می شود گفت: به تازگی وارد فاز دوم یعنی فاز سازماندهی شده‌ایم که این فاز سه ماه طول می‌کشد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود واعظی ظهر دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان سمنان که در شرکت ارتباطات زیرساخت استان سمنان برگزار شد ضمن بیان اینکه مصوبات شورای عالی فضای مجازی از سوی این وزارتخانه با دقت اجرایی می‌شود، اظهار داشت: سال گذشته الزامات و اصول شبکه ملی اطلاعات از سوی شورای عالی فضای مجازی تصویب و ابلاغ‌شد که برنامه‌ریزی‌های لازم برای اجرای آن به‌صورت دقیق طراحی‌شده و گزارش کاملی نیز از مراحل اجرایی به شورا ارائه‌ شده است.

وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی برای هماهنگی بین دستگاه‌های مختلف عضو شورای عالی فضای مجازی از دیگر مصوبات این شورا بوده که موردتوجه اعضای آن قرارگرفته است افزود: البته تصویب مواردی درباره پیامک‌های انبوه تبلیغاتی و ارزش‌افزوده از دیگر عملکرد این شورا بوده که آیین‌نامه آن هفته گذشته ابلاغ‌ شد.

واعظی ضمن اشاره به اینکه آخرین وضعیت فضای مجازی کشور در شورای عالی فضای مجازی بررسی‌شده است، گفت: این شورا به دنبال رفع مشکلات این حوزه است.

فیلترینگ هوشمند سازماندهی می شود

وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات با بیان اینکه در مرحله فاز دوم یعنی سازماندهی فیلترینگ هوشمند هستیم گفت: در گام اول فیلترینگ هوشمند را بر روی اینستاگرام پیاده کردیم و ۸۳ درصد از فیلترینگ هوشمند بومی ما جواب داد.

واعظی با اشاره به این مطلب که به تازگی وارد فاز دوم یعنی فاز سازماندهی شده‌ایم گفت: این فاز ۳ ماه طول می‌کشد از طرف دیگر امروز فیلترینگ روی گیت‌های ورودی کشور انجام می‌شود که این موجب پایین آمدن سرعت اینترنت می‌شود لذا ما قصد داریم که آن را به شهرها بیاوریم.

وی با تاکید بر اینکه بسیاری از سایت‌ها سالم هستند البته برخی از سایت‌ها کاملا غیراخلاقی هستند که باید بسته شوند گفت: اما سایت‌هایی نیز وجود دارند که در آن مقالات علمی وجود دارد ضمنا از دید برخی از کشورها یا برخی از گروه‌ها مواردی مغایر با فرهنگ اسلامی دارد که قابل قبول نیست لذا فیلترینگ هوشمند را برای این نوع سایت‌ها اضافه می‌کنیم.

آن بخش سازمان فضایی که کار اجرایی انجام نمی دهد زیرنظر ریاست جمهوری باقی خواهد ماند

مقام عالی وزارت ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات با اشاره به این مطلب که فیلترینگ هوشمند در راستای بومی‌سازی برنامه‌ها و شبکه‌های مجازی در دستور کار دولت قرار دارد، افزود: دولت همواره استفاده از شبکه‌های اجتماعی بومی را به مردم پیشنهاد کرده است.

واعظی بابیان اینکه تعدادی از این شبکه‌های بومی راه‌اندازی شده و در حال پیشرفت است تصریح کرد: البته از شبکه‌های بومی راه‌اندازی شده استقبال خوبی به عمل آمده و امیدواریم مردم همانند گذشته در کنار دولت از بومی‌سازی حمایت کنند.

وی همچنین با اشاره به روز ملی فناوری فضایی نیز گفت: دولت اعتقاد دارد که همه بخشها باید از منظر اجرایی در دستگاه مربوط خود فعالیت کند و دولت وظیفه سیاستگذاری و نظارت بر این سازمان را دارد؛ بر این اساس طبق تصمیم شورای عالی اداری آن بخش از سازمان فضایی که کار اجرایی انجام نمی دهد با هدف سیاستگذاری، نظارت و برنامه ریزی، زیرنظر ریاست جمهوری باقی خواهد ماند و سازمان فضایی و پژوهشگاه‌های فضایی به وزارت ارتباطات منتقل می‌شوند.

واعظی تصریح کرد: همه اهداف در ارتباط با ماهواره ها، تحقیقات فضایی و علوم فضایی توسط پژوهشکده های مختلف با قوت به کار خود ادامه خواهد داد.

نسل سوم اینترنت در استان سمنان فراهم‌شده است

وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات افزود: با تلاش مدیران بخش مخابراتی و زیرساخت استان سمنان، زیرساخت‌های ارتباطی، کانال‌های صوتی، فیبر نوری، نسل سوم اینترنت در استان سمنان فراهم‌شده است.

 واعظی در خاتمه با اشاره به این مطلب که استان سمنان پیشرفت فراوانی در زیرساخت های مخابراتی و ارتباط در کشور داشته است بیان داشت: مدیران استان باید تلاش کنند تا امکانات موجود در خدمت توسعه اقتصادی، گردشگری و توسعه پایدار منطقه قرار گیرد.

کد خبر 2483880

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha