۱۴ بهمن ۱۳۹۳، ۱۰:۳۱

واعظی:

نیازمند نهضت تولید نرم افزار و محتوا هستیم

نیازمند نهضت تولید نرم افزار و محتوا هستیم

گرمسار - وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: نیازمند مدیریت جهادی و جلب مشارکت همه کاربران در برپایی نهضت تولید نرم افزار و محتوا هستیم.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی فرمانداری شهرستان گرمسار، محمود واعظی شامگاه دوشنبه در نشست شورای اداری این شهرستان در محل فرمانداری افزود: مصمم هستیم با تکیه بر ظرفیت های ملی، در حفظ و تامین حقوق حاکمیت و مردم به ویژه در حفظ حریم خصوصی و تامین امنیت فعالیت آنها حرکت کنیم.

وی نرخ پذیرش فناوری اطلاعات در جامعه جوان ایران را بسیار بالا دانست و یادآور شد: عرصه فناوری اطلاعات در دنیا در حال تحول است و حضور منسجم در این عرصه باعث تبدیل فرصت های اقتصادی و فرهنگی به دانش، ثروت و رفاه خواهد شد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به تحولات نوظهور نظیر رایانش ابری، نسل جدید شبکه های تلفن همراه افزود: اتصال همه چیز در فضای مجازی و پردازش داده های حجیم، زمینه ساز کارآفرینی و ارائه خدمات جدید می شود.

واعظی گفت: برای اولین بار در کشور خدمات شبکه ابری توزیع شده میزبانی در هفت مرکز داده امروز آماده ارائه خدمات است.

وی عصر حاضر را مولود ظهور و رشد ارتباطات و فناوری اطلاعات دانست و تاکید کرد: عصری که تحولات ناشی از تاثیرات این فناوری بر همه عرصه های زندگی بشری شتاب فزاینده ای یافته و پیشرفت بسیاری از کشورهای جهان معلول استفاده خردمندانه از این فناوری است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خاطرنشان کرد: حجم اطلاعات الکترونیکی جهان سالانه حدود ۴۰ درصد رشد می کند و استفاده بهینه از این اطلاعات در رشد و پیشرفت کشورها نیازمند سواد اطلاعاتی و دسترسی پرظرفیت آحاد جامعه به این ذخایر اطلاعاتی است.

واعظی گفت: هر ملتی که بیشتر، سریعتر و هدفمندتر از آن بهره بگیرد اسباب رشد و پیشرفت همه جانبه خود را فراهم می کند.

وی متذکر شد: با توجه به نقش بسیار مهم شبکه پرظرفیت در توسعه اقتصادی کشورها نزدیک به یک دهه است که اکثر کشورهای جهان برنامه ملی شبکه پهن باند داشته و فعالیت مجدانه ای در تامین این امکانات برای شهروندان و بنگاه های اقتصادی و اجرایی خود دارند.

در این نشست که فرماندار و نماینده گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی حضور داشتند وضعیت خصوط تلفن و اینترنت مسکن مهر، فعالسازی نسل سوم اینترنت موبایل در گرمسار و فیبرنوری دانشگاه امیر کبیر گرمسار با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات مورد بررسی قرار گرفت.

کد خبر 2484219

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha