۱۴ بهمن ۱۳۹۳، ۱۷:۱۷

علوی:

دولت برنامه ویژه‌ای برای استان ایلام و مرز مهران دارد

دولت برنامه ویژه‌ای برای استان ایلام و مرز مهران دارد

ایلام-وزیر اطلاعات گفت: دولت برنامه ویژه‌ای برای استان ایلام و مرز مهران دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام و المسلمین سید  محمود علوی ظهرˈ روز سه شنبه در نشست شورای اداری استان ایلام اظهار داشت: دولت  برنامه ویژه ای برای ایلام و مرز مهران دارد که نمونه آن تامین امنیت سرمایه گذاری و تلاش برای تصویب منطقه آزاد تجاری است.

وی افزود: مرزی بودن زمانی به عنوان نقص و تهدید تلقی می شد ولی امروز مرزها نه تنها نقطه بن بست و تهدید شمرده نمی شود بلکه به عنوان یک فرصت و پل ارتباطی برای توسعه و پیشرفت است.

این مسئول ابراز امیدواری کرد: با راه اندازی منطقه آزاد تجاری در مرز بین المللی مهران شاهد رشد سرمایه گذاری، کاهش بیکاری و رونق بیش از پیش منطقه و استان ایلام باشیم.

وی تاکید کرد: در ایام اربعین حسینی امسال بیش از یک میلیون و 400 هزار نفر از مرز مهران برای شرکت در آیین عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) تردد کردند که با عنایت پروردگار، تلاش نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی کوچکترین مشکل و چالش امنیتی در این منطقه با وجود ناآرامی های گسترده در کشور عراق، بوجود نیامد.

این مسئول اضافه کرد: این وزارتخانه مکانی برای انجام فعالیت‌های جناحی و گروهی نیست و مجموعه کارکنان این نهاد انقلابی زیر سایه رهبری معظم انقلاب تمام تلاش خود را برای ارتقا شاخص‌های امنیتی بکار بسته‌اند.

علوی تاکید کرد: یکی از برنامه‌های دولت یازدهم توجه ویژه به مناطق مرزی و ساحلی است که می‌توان از اقدامات موثر دولت در این زمینه ایجاد منطقه آزاد تجاری جاسک اشاره کرد. جاسک پیش از این یک منطقه متروک و محروم تلقی می‌شد اما اکنون به بندری فعال و توسعه یافته تبدیل شده است.

وزیر اطلاعات انقلاب اسلامی را مرهون ثمره خون هزاران شهید خواند و تاکید کرد: همه باید پاسدار این نهضت الهی باشیم و با امام امت تجدید میثاق کرده و پشت سر رهبر معظم انقلاب برای پیشبرد اهداف کلان نظام حرکت کنیم.

وی گفت : اگر مرگ سلطه آمریکا را می خواهیم باید اتحاد و وحدت میان همه دلسوزان نظام را تقویت کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین علوی افزود: فرزندان این ملت در مجموعه وزارت اطلاعات متعلق به همه آحاد مردم بوده و تنها هدف سربازان گمنام امام زمان(عج ) ایجاد آرامش و امنیت خاطر برای مردم و مسئولان است تا با فراغ بال در راستای وظایف خودگام بردارند.

کد خبر 2485787

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha