۱۷ بهمن ۱۳۹۳، ۱۳:۱۷

حجت اشتری در گفتگو با مهر:

انتخاب لوکیشن‌های «عصر یخبندان» در 50 روز/آشپزخانه شیشه‌ای ساختیم

انتخاب لوکیشن‌های «عصر یخبندان» در 50 روز/آشپزخانه شیشه‌ای ساختیم

​طراح صحنه «عصر یخبندان» از انتخاب لوکیشن های این فیلم در 50 روز آنهم قبل از شروع فیلمبرداری خبر داد.

حجت اشتری طراح صحنه و لباس فیلم سینمایی «عصر یخبندان» به کارگردانی مصطفی کیایی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به چگونگی طراحی صحنه این فیلم بیان کرد: این دومین فیلمی است که بعد از «خط ویژه» با مصطفی کیایی کار کرده ام، براساس فیلمنامه فضای فیلم را طراحی کرده ایم و با توجه به نوع داستان و فیلمنامه خاص «عصر یخبندان» مجبور بودیم تا از پایین ترین نقطه شهر تا بالاترین نقطه شهر به دنبال لوکیشن مناسب باشیم.

وی ادامه داد: «عصر یخبندان» داستان آدم هایی است که در پایین ترین و بالاترین نقطه شهر زندگی می کنند، آدم هایی که خیلی بی بضاعت هستند و آدم هایی که بسیار پولدار و مرفه هستند و این تضادی که در فیلم به نمایش درآمده برای من بسیار جذاب و دوست داشتنی است.

طراح صحنه و لباس فیلم «مستانه» بیان کرد: سعی کردم برای طراحی صحنه و نشان دادن زندگی شخصیت های «عصر یخبندان» همه چیز مطابق بر فیلمنامه باشد و چیزی از آن چه که نوشته شده بود، بیرون نزند.

یک آشپزخانه شیشه ای برای «عصر یخبندان» ساختیم

وی توضیح داد: در این فیلم لوکیشن های داخلی نسبت به لوکیشن های خارجی بیشتر است و تمام لوکیشن های داخلی و خارجی با یکدیگر فرق می کند. لوکیشن های داخلی کاملا جدا از لوکیشن های خارجی است، با توجه به رفت و برگشت هایی که در فیلم وجود دارد، فضای بیرونی با توجه به اینکه از زاویه های مختلف دیده می شود از اهمیت بالایی برخوردار بود و نباید در طول فیلم این فضا لو می رفت.

عصر یخبندان

اشتری بیان کرد: تقریبا همه لوکیشن های داخلی در «عصر یخبندان» بازسازی شده است، از جمله دکورهای ساخته شده در این فیلم می توان به یک آشپزخانه شیشه ای اشاره کرد، ما نمی توانستیم یک آشپزخانه شیشه ای برای فیلم پیدا کنیم به همین دلیل مجبور به ساخت آن شدیم.

وی ادامه داد: فضای فیلم «عصر یخبندان» فضای سردی است و باید از طریق طراحی صحنه نیز این حس را به مخاطب القا می کردیم، تمام تلاش خود را کردم تا طراحی صحنه به واقعیت نزدیک تر باشد، به همین دلیل به جای استفاده از رنگ های خیلی سرد، از رنگ های خنثی استفاده کرده ام، در بخش هایی هم از رنگ های گرم استفاده کردم چرا که برخی از لوکیشن ها چنین فضا و رنگی را نیاز داشتند.

اشتری در پایان گفت: طراحی صحنه «عصر یخبندان» نسبت به «خط ویژه» بسیار سخت تر بود، چرا که تعداد لوکیشن های فیلم نسبت به فیلم قبلی بیشتر بود. علاوه بر آن برای «عصر یخبندان» 28 شب، شب کار بودیم. در «عصر یخبندان» سعی کردیم حتی خیابان هایی که قرار بود در آن فیلمبرداری شود، نیز انتخاب کنیم. برای انتخاب لوکیشن فیلم ها نزدیک به 50 روز زمان گذاشتیم، البته هنگام فیلمبرداری نیز بخشی از لوکیشن ها را انتخاب کردیم. در واقع به دلیل نوع اتفاقاتی که در فیلم رخ می دهد، نیازمند لوکیشن های خاص بودیم. 

کد خبر 2487154

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha