۱۵ بهمن ۱۳۹۳، ۱۲:۵۳

نجفیان:

کانون های آلودگی منابع آبی اردبیل شناسایی شده است

کانون های آلودگی منابع آبی اردبیل شناسایی شده است

اردبیل – مدیر عامل آب منطقه ای اردبیل از شناسایی کانون های آلودگی منابع‌ آبی در گستره این استان خبر داد.

داوود نجفیان در گفتگو با خبرنگار مهر تصریح کرد: با وجود اینکه حفاظت از آلودگی منابع زیست محیطی وظیفه محیط زیست استان است اما در راستای مشارکت تمامی کانون ها و نقاط آلوده ساز منابع آبی استان را استخراج کردیم.

وی در خصوص تعداد کانون ها به عدد مشخصی اشاره نکرد و گفت: به ویژه نقاطی که به رودخانه می ریزند و آلودگی را ممکن است به آب های جاری منتقل کنند شناسایی شده است.

مدیر عامل آب منطقه ای استان تاکید دارد که این مهم به ویژه در واحدهای صنعتی به شدت کنترل می شود و از ابتدای سال نیز به چند مورد تذکر داده شده است.

نجفیان در خصوص دغدغه دوستداران محیط زیست از کانون های آلوده ساز شهرک صنعتی شمار دو اردبیل اضافه کرد: ما با همکاری محیط زیست از واحد های صنعتی خواسته ایم خروجی فاضلاب خود را به اندازه ورودی استاندارد و سالم سازی کنند.

وی با تاکید به ضرورت فعالیت یک تصفیه خانه مناسب در شهرک صنعتی شماره دو ادامه داد: فعالیت چنین سیستمی می تواند در پاک سازی خروجی واحدهای صنعتی تاثیر چشمگیر داشته باشد.

مدیر عامل آب منطقه ای استان با اشاره به مشکل مشابهی در خروجی شهرک صنعتی پارس آباد خواستار توجه واحدهای صنعتی به حفاظت از منابع‌آبی شد.

نجفیان افود: هرکجا احساس کنیم عملکرد واحد صنعتی مغایر با استانداردهای زیست محیطی است با  محیط زیست مکاتبه می کنیم و بر همین اساس جلسات ماهانه پیگیری موارد تخلف را با این نهاد اجرایی تشکیل می دهیم.

کد خبر 2487325

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha