۱۵ بهمن ۱۳۹۳، ۱۵:۴۵

در شورای مدیران تربیت بدنی دانشگاه‌های منطقه ۷ مطرح شد/

تنگنای اعتباری ورزش دانشجویی/لزوم استفاده از ظرفیتهای استانی

تنگنای اعتباری ورزش دانشجویی/لزوم استفاده از ظرفیتهای استانی

یزدـ معاون مدیرکل تربیت بدنی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از تنگناهای موجود در حوزه اعتباری ورزش دانشجویی خبر داد و گفت: گرچه شرایط نسبت به پارسال بهتر شده اما هنوز مشکلاتی در این زمینه وجود دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، مجید مسیحای اکبری پیش از ظهر امروز در نشست مشترک شورای معاونان دانشجویی و مدیران تربیت بدنی دانشگاه های منطقه هفت کشور به میزبانی دانشگاه یزد اظهار داشت: سال گذشته وزارت علوم مشکلات اعتباری بسیاری داشت که تاثیر آن در حوزه ورزش دانشجویی بسیار مشهود بود.

وی بیان کرد: امسال نگاه مسئولان نسبت به ورزش در مقایسه با گذشته مطلوبتر است اما هنوز ورزش دانشجویی به لحاظ اعتباری در تنگنا قرار دارد و تناسبی بین توقعات موجود در این حوزه هم از سوی مسئولان و هم از سوی دانشجویان و اعتبارات نیست.

مسیحای اکبری خاطرنشان کرد: در چنین شرایطی لازم است مدیران تربیت بدنی دانشگاه ها با توجه به اینکه فضای تعامل در استانها مناسب است، از منابعی غیر از منابع تعریف شده برای توسعه ورزش دانشجویی استفاده کرده و از امکانات استانی نیز در این راستا بهره مند شوند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری مسابقات آسیایی ورزش دانشجویی عنوان کرد: ۱۲۹ نفر در ۹ رشته به کره جنوبی برای شرکت در این رقابتها اعزام خواهند شد.

دبیر شوراهای معاونان دانشگاه های منطقه هفت کشور نیز در این نشست از برگزاری گردهمایی معاونان دانشجویی کشور در روزهای ۲۸ و ۲۹ بهمن ماه خبر داد و اظهار داشت: این گردهمایی قرار است در دانشگاه تربیت مدرس تهران برگزار شود.

علی اکبر کجباف عنوان کرد: گردهمایی بعدی مدیران تربیت بدنی دانشگاه ها نیز به صورت کشوری به میزبانی اصفهان برگزار خواهد شد.

رئیس دانشگاه یزد نیز در این نشست با بیان ویژگی های دانشگاه یزد اظهار داشت: چالش بودجه در اغلب دانشگاه ها وجود دارد و ما همزمان با چالش هزینه ها و کاهش بودجه ها مواجه هستیم.

محمدصالح اولیا با تاکید بر اینکه خدمات دانشگاه ها باید روز به روز کیفی تر شود، عنوان کرد: در این راستا بخشی از خدمات نظیر سلف سرویس برون سپاری شده و خوابگاه ها نیز در آینده به تدریج برون سپاری خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بر تعامل میان مسئولان دانشگاه و دانشجویان تاکید کرد و افزود: یک چالش بین نسلی بین مدیران دانشگاه ها و دانشجویان به دلایل مختلف و متعددی ایجاد شده که نباید اجازه دهیم این شکاف عمیق شود.

کد خبر 2487631

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha