۱۶ بهمن ۱۳۹۳، ۱۰:۱۴

ربیعی تأکید کرد:

کارآمدی و عزت انقلاب را به جهان نشان دهیم/ توجه به غنی سازی فکری

کارآمدی و عزت انقلاب را به جهان نشان دهیم/ توجه به غنی سازی فکری

قم - وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: نشان دادن کارآمدی و عزت انقلاب به جهان از برنامه‌های دولت تدبیر و امید است که در این راستا زیر نظر مقام معظم رهبری حرکت می‌کند.

به گزارش خبرنگار مهر، علی ربیعی شامگاه چهارشنبه در مراسم گرامیداشت پیروزی انقلاب اسلامی که از سوی جبهه پیروان خط امام و رهبری استان قم در مسجد امام زین العابدین(ع) قم برگزار شد اظهار کرد: یادی از بنیانگذار انقلاب اسلامی می‌کنیم که هرچه داریم از رهنمود‌های آن بزرگوار بوده است.

وی با بیان اینکه چگونه یک فرد می‌تواند این چنین در محیط پیرامون خود تأثیر بگذارد، گفت: امام راحل چگونه توانستند به این اندازه در دوران تاریخی خود بر جامعه تأثیر بگذارد و چنین انقلاب بزرگی را بوجود بیاورد و آثارش همچنان پا برجا باشد.

بیداری اسلامی از آثار و برکات این انقلاب است

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: آنچه امروز تحت عنوان تحولات منطقه و بیداری اسلامی نامگذاری می‌کنیم و شاهد آن هستیم نتیجه آثار و برکات جنبش عظیم اسلامی در ایران است.

وی با بیان اینکه چگونه روح بزرگ یک انسان می‌تواند یک جامعه و کشور و افراد زیادی در جهان را متأثر کند، افزود: همچنان آثار و برکات امام راحل جاری و باقی است و این ریشه از خودساختگی دینی دارد.

ربیعی تصریح کرد: خداوند متعال را خواهانیم که همواره ارزش‌های امام را بر جامعه ما حاکم گرداند و ما را با این ارزش‌ها آشنا کند و بتوانیم در جهت آن حرکت کنیم.

وی با بیان اینکه متأسفانه جفاهای بسیاری به این انقلاب می‌شود، عنوان کرد: مهندسان تفکر سال‌هاست کتاب‌ها و فیلم‌هایی را ساخته‌اند که در ‌‌نهایت یک چیز را مورد هدف قرار دادند و آن اینکه انقلاب ما دیکتاتوری و برگشت به وضع اول و ناکارآمدی است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه مهندسان تفکر القا می‌کنند در پس این انقلاب نا‌امیدی وجود خواهد داشت و هیچ دستاوردی ندارد، اظهار کرد: وظیفه ما به عنوان یک انقلابی پس از ۳۶ سال چه خواهد بود.

وی گفت: هرکسی امروز فکر می‌کند یک انقلابی است باید دستاورد‌های انقلاب را بشناسد و درک کند انقلاب پر از امید است.

نشان دادن کارآمدی انقلاب از وظایف ما به عنوان یک انقلابی است

ربیعی با بیان اینکه امروز شبکه‌های ماهواره‌ای با تمرکز بر جوانان تلاش می‌کنند با مستند سازی‌ها یک عقبه مبهم و دستاورد ناموفقی از انقلاب را نشان دهند، افزود: به عنوان یک انقلابی سخن و عمل ما باید کارآمدی انقلاب را نشان دهد.

وی تصریح کرد: دولت تدبیر و امید امروز با این تفکر که انقلاب کارآمد است و مسائل مردم را حل می‌کند و برای مردم جهان برکت و آزادی را به ارمغان می‌آورد و انقلاب هیچ نسبتی با تکفیری‌گری ندارد کار خود را شروع کرده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ابراز داشت: نامه پر از رمز و راز مقام معظم رهبری به جوانان غربی حاکی از این مطلب دارد که نسبت انقلاب با آنچه که امروز نامیده می‌شود به عنوان حرکت انقلابی چه خواهد بود.

وی با بیان اینکه ایجاد امید و نشاط در جامعه خود یک حرکت انقلابی است، گفت: در حفظ عناصر اصلی انقلاب باید به چند نکته توجه داشته باشیم از جمله اینکه فلسفه انقلاب و کانون انقلاب که اسلامیت است را فراموش نکنیم.

ربیعی کارآمدی انقلاب برای حل مشکلات زندگی مردم را از دیگر عناصر انقلاب دانست و افزود: توسعه و پیشرفت با یک پیوستار عدالت و برخورداری از یک ایدئولوژی که پاسخگوی مسائل نوین باشد در کنار کارآمدی دو بالی است که باید ادامه دهیم و ولایت فقیه در کانون اصلی آن قرار گرفته است.

وی ادامه داد: کسانی که از مردم رأی می‌آورند باید چهره کارآمد از اسلام و انقلاب را نشان بدهند لذا پیشرفت با محوریت عدالت آن چیزی است که ما پس از ۳۶ سال باید به آن وفادار باشیم و آن را ادامه دهیم.

قم کانون انقلاب است و باید همواره در این کانون بماند

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به نقش قم در انقلاب اشاره کرد و گفت: روشنفکری دینی از محاسن قم است و قم پس از ۳۶ سال از پیروزی انقلاب نقش‌های اساسی داشته است و کانون اندیشه‌های انقلاب بوده است و باید در این کانون بماند و پاسخگوی مسائل روز باشد.

دنبال کردن سیاست رفاهی منسجم در دولت

وی با بیان اینکه بسیاری از دشمنان می‌خواهند انقلاب را از نظر ذهنی تهی نشان دهند لذا ما باید دائما به غنی سازی فکری انقلاب بپردازیم.

ربیعی تأکید کرد: امروز مقام معظم رهبری جوانان آمریکا و اروپا را مورد خطاب قرار می‌دهد که شما هم می‌توانید در زیر چتر انقلاب قرار بگیرید و از این تفکر ناب بهره بگیرید.

وی با اشاره به اینکه نباید به تفکرات نا‌کارآمد اجازه دهیم بر ما غلبه کنند، عنوان کرد: کارآمدی همراه عمل مناسب آن چیزی است که پس از انقلاب به آن نیاز داریم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه باید کانون محبت به انقلاب را روز به روز گسترش دهیم، گفت: خوشحالیم امروز به رغم تحریم‌ها عمق استراتژی کشور‌هایی چون یمن، عراق، سوریه و افغانستان ایران است و این اتفاق بسیار بزرگی است که در سایه هدایت‌ها و حمایت‌های صحیح ایجاد شده است.

وی با اشاره به اینکه باید به گونه‌ای رفتار کنیم تا رژیم اشغالگر صهیونیست تنها و منفور‌تر از همیشه در جوامع بین المللی باشد، اظهار کرد: صلح برای جوامع بشریت و ایستادگی در برابر ظالمان از سیاست‌های دولت تدبیر و امید است.

ربیعی توضیح داد: یک بخش از برنامه‌های دولت تدبیر و امید تحت نظر و مطابق چار چوب‌های مقام معظم رهبری، افزایش عزت ایران در جهان است و امیدواریم با حفظ خط مشی‌ها و دیدگاه‌های ایشان بتوانیم با کارامدی خوب این موضوع را جلو ببریم.

صدور ۸ میلیون دفترچه بیمه سلامت

وی با بیان اینکه در دولت تدبیر و امید سیاست رفاهی منسجم را دنبال می‌کنیم و از سیاست رفاهی صدقه‌ای پرهیز کرده‌ایم، گفت: امروز توانسته ایم بسیاری فقر‌ها از جمله فقر درمان را از بین ببریم و ۸ میلیون و یکمین دفترچه بیمه سلامت را صادر کنیم.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه در بحث فقر غذایی اقداماتی صورت گرفته است، اظهار کرد: امروز بیش از یک دهک را تحت پوشش گرفته‌ایم و می‌خواهیم کارآمدیمان را به جایی برسانیم که بگوییم در شأن ایرانی نیست که بر سر سفره‌ای بدون پروتئین و کالری قرار بگیرید.

وی افزود: با نفت ۴۰ دلار امسال بودجه خود را بستیم و سعی کردیم از هزینه‌های عمرانی هم کم نگذاریم و با اینکه منفی ۵۶ درصد رکود داشتیم پبش بینی رشد ۳ درصدی را در اسفندماه کرده‌ایم و این اتفاق بزرگی است که تا اثر خود را بر اشتغال و زندگی مردم بگذارد مقداری زمان می‌برد.

ربیعی با این بیان که نیاز داریم سالی ۸۰۰ هزار شغل ایجاد کنیم، گفت: امسال بر طبق آمار‌های تأمین اجتماعی حداقل ۴۰۰ هزار شغل را توانستیم ایجاد کنیم.

وی بیان کرد: با وزیر مسکن طرحی را جلو می‌بریم که مسکن اقشار پایین اجتماعی تأمین بشود و به زودی این طرح رونمایی می‌شود و برای تأمین اجتماعی یک سبد را طراحی خواهیم کرد.

 وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه معیار و ملاک حرکت دولت تدبیر و امید مقام معظم رهبری است، گفت: این دولت یک دولت اعتدالی است که از همه تفکرات در آن وجود دارند.

کد خبر 2487961

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha