۱۴ بهمن ۱۳۹۳، ۲۱:۰۱

حجت‌الاسلام جمشیدی:

انقلاب هرگز از حوزه جداشدنی نیست/سردارسلیمانی مایه اقتدارنظام است

انقلاب هرگز از حوزه جداشدنی نیست/سردارسلیمانی مایه اقتدارنظام است

قم - عضو جامعه مدرسین و مدیر حوزه‌های علمیه خواهران معتقد است که انقلاب اسلامی مولود روحانیت و حوزه‌های علمیه است و هرگز از حوزه‌های علمیه جداشدنی نیست.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین محمودرضا جمشیدی شامگاه سه‌شنبه در جشن سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی که از سوی جبهه پیروان خط امام و رهبری و مجمع هماهنگی پیروان امام و رهبری استان قم در مسجد امام زین‌العابدین(ع) قم برگزار شد، گفت: ایام الله دهه فجر برای همه مردم ایران شادی‌آفرین و مورد احترام و توجه و تذکر است، اما برای مردم قم و روحانیت و حوزه‌های علمیه گرامیداشت این ایام الله ویژگی خاصی دارد.

این استاد حوزه، نظام مقدس جمهوری اسلامی را مولود روحانیت و حوزه‌های علمیه دانست و اظهار کرد: به فرموده مقام معظم رهبری «نظام فرزند روحانیت است»، بنابراین روحانیت و حوزه‌های علمیه هرگز نسبت به حال و آینده این فرزند بی‌تفاوت نبوده و نخواهند بود.

وی با بیان اینکه این انقلاب جزو سرمایه‌های مردم قم است، تصریح کرد: مردم قم همیشه نسبت به مقدرات انقلاب و نظام حساس بوده و خواهند بود.

حجت‌الاسلام جمشیدی به نقش جامعه مدرسین در شکل‌گیری و تثبیت انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: در جزوه‌ای که بعد از انقلاب به دست ما رسیده بود انگار انقلاب اسلامی شکل گرفته و روحانیت نیز در آن حضور داشته است. ما تصمیم گرفتیم تاریخ انقلاب را که در سینه‌ها و تاریخچه جامعه مدرسین وجود داشت را تنظیم و تدوین کنیم، بعد شروع کردیم به مصاحبه با اعضای جامعه مدرسین که محتوای به دست آمده بسیار تاثیرگذار بود. این شخصیت‌های محترم مطالبی را در سینه‌ها داشتند که حاضر نبودند بیان کنند.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران اضافه کرد: ۲۵ نفر از اعضای جامعه مدرسین در منزل آیت‌الله طاهری خرم‌آبادی جمع شده که اطلاعیه‌ای بنویسند. اینها سه روز برای اینکه مضمون اطلاعیه را تنظیم کنند از منزل آیت‌الله طاهری خرم آبادی بیرون نیامده بودند. قرار بود هیچ کدام از این ۲۵ نفر از خانه بیرون نیایند چون ساواک هر کسی را می‌دید دستگیر می‌کرد. همین افراد به سراسر کشور تبعید شدند.

وی تبعید اعضای جامعه مدرسین را از اشتباهات رژیم ذکر کرد و افزود: روحانیت و حوزه‌های علمیه برای لحظه لحظه این انقلاب سختی کشیده و خون داده‌اند.

انقلاب هرگز از حوزه‌های علمیه جداشدنی نیست

این استاد حوزه به نقش آفرینی روحانیت در دوران پس از انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: بلافاصله بعد از پیروزی انقلاب اسلامی فتنه‌ها علیه انقلاب شروع شده و این روحانیت بود که در هر جایی که مشکل آفرین شده بود پیشتاز بودند و مردم هم پشت سر روحانیت بودند.

عضو جامعه مدرسین با تاکید بر اینکه این انقلاب هرگز از حوزه‌های علمیه جداشدنی نیست، تاکید کرد: علما وارثان به‌حق انبیا هستند و هدف حوزه‌های علمیه اعتلای کلمه توحید است. نظام مقدس جمهوری اسلامی تمکنی است که خداوند به برکت خون شهیدان، هدایت‌ها و رهبری منحصر به فرد امام راحل و خلف صالح ایشان مقام معظم رهبری به مردم و حوزه‌های علمیه ما داد.

به اعتقاد مدیر حوزه‌های علمیه خواهران، نظام و حوزه‌های علمیه طبق نص قانون اساسی جمهوری اسلامی در هدف مشترک هستند.

مشکلات در دل دولت‌های استکباری

حجت‌الاسلام جمشیدی با ذکر دشواری‌هایی که در رسالت پیامبر اسلام(ص) وجود داشت، تصریح کرد: همچنان که حرکت همه انبیای الهی مورد طمع و توطئه دشمنان قرار گرفت، ما هم از این توطئه‌ها مستثنی نیستیم.

وی گفت: انقلابی که می‌گوید مردم من باید مستقل باشند، معلوم است که دولت‌های کفر برای ما نقشه می‌کشند و توطئه می‌کنند.

مشکلات امنیتی ابتدای انقلاب، جنگ تحمیلی، تهاجم فرهنگی و حصرهای مختلف به ویژه حصر اقتصادی از جمله توطئه‌های دشمنان علیه انقلاب اسلامی است که حجت‌الاسلام جمشیدی به آنها اشاره کرده است.

حجت‌الاسلام جمشیدی گفت: ما تا زمانی که به هم عهدی با شهیدان انقلاب و روحانیت اصیلی که همواره نگهبان و میراث‌دار انقلاب بوده حفظ بکنیم، پیروزی با ماست.

وی  اضافه کرد: در دل دولت‌های استکباری که این همه مشکل را در قالب‌های مختلف به ما تحمیل کردند مردم خودشان با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند، ولی ابزارهای تبلیغاتی بسیار منحصرگرانه نمی‌گذارند چهره واقعی مردم این کشورها را مردم جهان ببینند.

به گفته این عضو جامعه مدرسین، همان طور که حضور مردم و روحانیت در صحنه، رهبری‌های حضرت امام و مقام معظم رهبری تا امروز این نظام را به جلو برده از این به بعد هم به جلو خواهد برد.

توهین به پیامبر عواطف میلیاردها مسلمان و انسان‌های آزاده را آزرد

حجت‌الاسلام جمشیدی با اشاره به توطئه غرب در اهانت به چهره نورانی و پاک پیامبر اسلام تاکید کرد: جسارت به پیامبر اسلام توطئه تازه‌ای نبود، توطئه چند بار آزموده بود که اینها این تجربه را باز هم تکرار کردند؛ کاری که عواطف میلیاردها مسلمان و انسان‌های آزاده را آزرد.

وی با بیان اینکه مقدمه این توطئه یک پروژه‌ای بود که در منطقه اجرا شد، تاکید کرد: به دنبال بیداری اسلامی در منطقه، سلفی‌های نوین و وهابی‌ها با ابزار تبلیغاتی و با سوء استفاده از کانون‌های مقدس و منحصر به فرد مسلمانان که در مکه و مدینه در اختیارشان بود توطئه‌ای را شروع کردند و ابتدا به همه مذاهب اسلامی توهین کردند به گونه‌ای که هیچ مذهبی مصون از شاخص‌های خود درآورده این فکر باطل نبود.

وی گفت: آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها با کمک سرویس‌های جاسوسی برخی کشورهای منطقه بر اساس این افکار، گروهی را ایجاد کردند که اینها ابتدا جنایات محدود در برخی کشورهای اسلامی را آغاز کردند، سپس شنیع‌ترین کشتارها به اسم اسلام انجام شد.

به گفته مدیر حوزه‌های علمیه خواهران، مضحک‌ترین و بی‌منطق‌ترین احکام و عقاید به اسم احکام و عقاید اسلامی توسط این گروه در موصل و برخی جاهای دیگر اجرا شد و در عصری که غرب بعد از طی کردن جاهلیت قرون وسطایی، برده‌داری ظاهری را کنار گذاشته بود، اینها برده‌داری را دوباره رواج دادند.

وی با اشاره به تلاش این گروه برای منفور و بی‌منطق جلوه دادن چهره اسلام با استفاده از رسانه های غربی اظهار کرد: اسلام هراسی و اسلام ستیزی مهمترین هدف دشمنان برای اهانت به ساحت مقدس پیامبر گرامی اسلام است.

سردار سلیمانی مایه اقتدار نظام است

وی گفت: بیداری اسلامی که در حقیقت شعاع انقلاب اسلامی بود که در کشورهای منطقه نضج می‌گرفت پایه‌های حکومت استبدادی و برخی کشورهای منطقه را مورد تزلزل قرار داده بود.

حجت‌الاسلام جمشیدی ایستادگی گروه‌های مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی را مورد اشاره قرار داد و اضافه کرد: امروز کار به جایی کشیده شده که یک ژنرال ایرانی که یکی از سربازان حضرت امام و مقام معظم رهبری است، در میدان حاضر است.

عضو جامعه مدرسین افزود: اوباما رئیس جمهور آمریکا درباره سردار سلیمانی می‌گوید اگرچه این فرد دشمن من است اما دلم می‌خواهد با او دیدار داشته باشم؛ این عزت، شکوه، عظمت و اقتدار نظام را نشان می‌دهد.

به اعتقاد مدیر حوزه‌های علمیه خواهران، این فناوری‌های نوین و پیشرفت‌های علمی است که دشمن را به هراس می‌اندازد.

توهین به پیامبر مایه شرمساری تاریخ معاصر است

عضو جامعه مدرسین در بخش دیگری از سخنان خود توهین به ساحت مقدس پیامبر اکرم(ص) در غرب را رسوایی بزرگ برای بشریت به اصطلاح مدرن و مایه شرمساری تاریخ معاصر دانست که این لکه ننگ از دامن اربابان سلطه پاک نخواهد شد.

حجت‌‌الاسلام جمشیدی تاکید کرد: با وجود این توطئه‌ها امروز فروش قرآن در اروپا و آمریکا چند برابر شده و در برخی کشورها اقبال به کتاب‌های دینی مسلمانان بیشتر شده است.

وی از مقام معظم رهبری به عنوان شخصیت برجسته‌ای یاد کرد که باید لایه‌های مدیریت و رهبری ایشان در نشست‌های متعدد و نوشتن کتاب‌های مختلف مورد بررسی قرار گیرد.

وی گفت: مقام معظم رهبری در نامه‌ای که به جوانان اروپا و آمریکا نوشتند، لمحه‌ای از معارف اسلامی را کنار زدند و سعی کردند جوانان و مخاطبان را از فضای غبارآلودی که در ظاهر و اذهان آنها نسبت به اسلام ایجاد کردند مقداری تغییر دهند.

وی با اشاره به بازتاب گسترده این نامه اظهار کرد: این نامه در زمانی که دنیا هم پرده‌ای از جنایات عده‌ای که به اسم مسلمان چهره کریهی از اسلام و مسلمانی نشان داده بودند و هم چهره‌ای که دولت‌های غربی و استکبار جهانی به خصوص آمریکایی‌ها - که در ابراز کینه و دشمنی از هیچ اقدامی کوتاهی نکرده بودند – از خود نشان داده‌اند نوشته شده و این فضاها شکسته شد.

حجت‌الاسلام جمشیدی با تاکید بر لزوم برگزاری باشکوه مراسم جشن پیروزی انقلاب در قم، خطاب به مردم گفت: دهه فجر فرصت خجسته برای هم عهدی است و شما از سرزنش سرزنش‌کنندگان و ملامت ملامت‌کنندگان و سختی روزگار خسته نشوید؛ این مشکلات برای همه بوده است.

در پایان این مراسم یاد مرحوم حسین کشوری که سالیان درازی همراه حضرت امام خمینی(ره) بود، با اهدای لوح سپاس به فرزند وی گرامی داشته شد.

 

کد خبر 2486910

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha