۱۸ بهمن ۱۳۹۳، ۱۲:۲۲

به مدت دو روز/

جشنواره المپیاد بازیهای بومی محلی جنوب کشور در تنگستان برگزار شد

جشنواره المپیاد بازیهای بومی محلی جنوب کشور در تنگستان برگزار شد

بوشهر - جشنواره المپیاد ملی بازیهای بومی محلی و آیین‌ها با حضور تیمهایی از استانهای مختلف کشور در شهرستان تنگستان استان بوشهر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مدیرکل ورزش و جوانان استان بوشهر صبح شنبه در حاشیه این آئین در جمع خبرنگاران اظهار داشت: استان بوشهر در زمینه بازی‌های بومیو  محلی دارای ظرفیت‌های بالایی است و بسیاری از ورزش های بومی و محلی استان بوشهر ثبت دشه است.

احمد بهروزیان‌فرد به اهمیت و جایگاه بازی‌های بومی و محلی در آداب و سنن مردم استان بوشهر اشاره کرد و ادامه داد: از ۱۷۰ بازی بومی محلی در استان بوشهر ۱۲۰ بازی آن دارای شناسنامه هستند.

وی اضافه کرد: برگزاری جشنواره‌های مختلف بازی‌های بومی و محلی می‌تواند نقش بسیار مهمی در توسعه این ورزش‌ها داشته باشد و باید این بازی‌ها را به خوبی به مردم معرفی کنیم و فضای مناسبی برای انجام این بازی ها فراهم کنیم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان بوشهر افزود: در این المپیاد ورزشی، ۳۰۰ ورزشکار در قالب ۹ تیم آقایان و هشت تیم بانوان با هم به رقابت پرداختند.

وی تصریح کرد: ورزشکاران از استان‌های  اصفهان، یزد، فارس، چهارمحال و بختیاری، کرمان، کهگیلویه و بویراحمد و بوشهر به مدت دو روز در تنگستان این بازی‌ها را اجرا کردند.

در بخش مسابقات آقایان، رشته‌های سه‌گانه، پرش طول، پرتاب وزنه، تیراندازی، کشتی سنتی، یه لنگه پا، دو و میدانی ماده ۱۵۰۰ متر و در بخش مسابقات بانوان، رشته‌های سه‌گانه، پرتاب وزنه، تیراندازی، حمل بسته خرما، یه قل دوقلو، کلاس - کلاس (هشت خونه) و دو و میدانی ماده ۸۰۰ متر برگزار شد.

در بخش مسابقات در رشته کشتی سنتی جواد صفایی و بابک مالکی هر دو از اصفهان اول و دوم شدند و سید ابراهیم پور حسینی از یزد سوم شد.

در رشته لنگه پا تیم های کهیلویه و بویر احمد و چهارمحال و اصفهان اول تا سوم شدند در رشته دو ۱۵۰۰ متر محمد امین حسینی از یزد، محمد حیدری از بوشهر و امیر محمد ناژوری عناوین اول تا سوم این رقابتها کسب کردند.

در رشته سه گانه حسین شلمزاری از چهارمحال اول شد و ابراهیم حاجیلو از فارس و جلیل سلیمانی از بوشهر دوم و سوم شدند.

همچنین در بخش بانوان در رشته سه گانه نصرت میرزایی از بوشهر>صدیقه مومنی از کرمان و طیبه مرادی از فارس اول تا سوم شدند.

در رشته یل قل دو قل سهیده یوفی از فارس اول شد و کلثوم خالدی از چهارمحال و اعظم بارونی از اصفهان دوم و سوم شدند.

شایان ذکر است در بخش بازی‌ها بومی محلی و آیین‌هایی سنتی این رقابت‌ها نیز برگزار شد.

در بخش آیین‌ها و بازی‌های بومی و محلی، سوارکاری آقایان و بانوان، چوب بازی، بازی هفت سنگ، بازی وسطو، بازی عمو زنجیرباف و آیین حنابندان بوشهری اجرا شد.

کد خبر 2489148

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha