۱۹ بهمن ۱۳۹۳، ۹:۳۰

به مناسبت دهه مبارک فجر انجام شد/

چهار محصول فناور مستقر در پارک علم و فناوری کردستان رونمایی شد

چهار محصول فناور مستقر در پارک علم و فناوری کردستان رونمایی شد

سنندج- طی نشستی با حضور استاندارکردستان ازمحصولات چهار واحد فناور مستقر در پارک علم و فناوری استان به مناسبت دهه مبارک فجر و سالگرد تاسیس پارک علم و فناوری رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مدیرعامل شرکت آرکا پشتیبان غرب شامگاه شنبه در این نشست با اشار به اینکه ۱۳ ماه از آغاز فعالیت این شرکت می گذرد، گفت: شرکت در زمینه هوشمند سازی فرایندهای سیستمی فعالیت می کند.

رئوف رحیمی عنوان کرد: در طول یک سالی که کار خودرا آغاز کردیم توانسته ایم دو پروژه ملی را به انجام برسانیم.

وی اظهارداشت: نخستین مرکز مانیتورینگ شغلی کشور را طراحی کرده ایم که در تاریخ ۳۱ اردیبهشت امسال توسط معاون اول رئیس جمهور رونمایی شد و قرار شده که در شورای عالی اشتغال نیز مطرح شود تا بدین وسیله مورد استفاده تمامی استان ها قرار گیرد.

وی به خروجی و ویژگی های این سیستم اشاره کرد وادامه داد: تهیه اطلس های جغرافیایی شغلی به تعداد بیش از ۶ هزار اطلس، اطلاعات طبقه بندی آمایش و اطلاعات تحلیل پایشی از جمله ویژگی های این سیستم است.

مدیرعامل شرکت آرکا پشتیبان غرب از دیگر پروژه ها را طراحی سیستم اتوماسیون پذیرندگان بانک ملی ایران ذکر کرد و گفت:  کاهش هزینه های معمول و خطاهای انسانی، حذف نظام کاغذبازی، سرعت در انتقال اطلاعات، اطمینان به صحت اطلاعات، ارتباط مستقیم مشتریان با سیستم و درخواست آنلاین پشتیبانی از کاربردهای این محصول است.

رحیمی به بیان چند پیشنهاد هم پرداخت و افزود: برای توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات دراستان پیشنهادهایی شامل ارتقای سطح باورپذیری مدیران برلزوم استفاده از پیوست های دیجیتالی برای فرایندهای اجرایی در سیستم های دولتی و اعتماد به شرکت های داخلی استان، تشکیل باشگاه متخصصین آی تی، کارآفرینی و صاحبان فکر استان، راه اندازی اتاق جذب سرمایه گذار بخش آی تی و ایجاد اتاق مشترک آی تی با اقلیم کردستان عراق را دارم.

مدیرعامل شرکت یاخته فناور آریا هم به بیان مطالبی درخصوص محصولات تولیدی شرکت پرداخت و گفت: کار و فعالیت شرکت ما در زمینه بیوتکنولوژی در بخش کشاورزی است.

عباس مومنی بیان کرد: در طول یک سالی که در پارک علم و فناوری استان مستقر شدیم توانسته ایم از مرحله پیش رویش به تجاری سازی برسیم.

وی با اشاره به اینکه عمده فعالیت شرکت در ارتباط با تولید گیاهان و محصولات زراعی به روش کشت بافت است، عنوان کرد: تولید مینی تیوبر و میکرو تیوبر سیب زمینی، تولید علوفه هیدروپونیک و تولید نهال های مثمر وغیرمثمر از جمله فعالیت های انجام شده توسط این شرکت است.

وی اظهارداشت: تولید علوفه از طریق کشت هیدروپونیک منجر به صرفه جویی زیادی در مصرف آب در استان می شود و از این لحاظ بسیار به صرفه است.

مدیرعامل شرکت یاخته فناور آریا ادامه داد: در زمینی به مساحت ۵۰ مترمربع با مصرف دو مترمکعب آب می توان روزانه حداقل یک تن علوفه به روش کشت هیدروپونیک تولید کرد.

مدیرعامل شرکت ایده نگار سنه هم در این نشست عنوان کرد: دستگاه ترکیب سوخت کولاک به عنوان بارزترین محصول این شرکت است که با عملکرد منحصر به فرد خود که نمونه مشابه داخلی و خارجی آن هم وجود ندارد می تواند صنعت خودرو را متحول کند.

سید شاهو کاتورانی بیان کرد: این دستگاه قادر است کمک شایانی به ذخایر نفتی و گازی کشور کند و مهمتر از همه باعث کاهش آلودگی محیط زیست هم شود.

وی ادامه داد: دستگاه سوخت ترکیبی دارای خصوصیات منحصر به فردی است که در هیچ یک از سوخت های موجود(بنزین، گاز) به صورت تک سوز وجود ندارد.

وی عنوان کرد: این دستگاه قابل نصب روی تمامی خودروهای ۴، ۶ و ۸ سیلندر، خودروهای کاربراتوری، انژکتوری دستی و انژکتوری کارخانه ای است.

مدیرعامل شرکت ایده نگار سنه اظهارداشت: این دستگاه روی ماشین های که سیستم سوخت تک سوز دارند و خودروهای ۱۶ سوپاپ قادر به نصب نیست.

مدیرعامل شرکت نوآوران جهان الکترونیک کردستان نیز در این نشست با بیان اینکه زمینه فعالیت شرکت تولید قطعات الکترونیکی ودستگاه های کنترلی وسنسور و غیره است، گفت: ازجمله محصولات شرکت شامل دستگاه کنترل و آلارم سیستم های آبیاری، کنتورهای هوشمند آبیاری، عمق سنج آب در چاه های تحقیقاتی و چاه های بهره برداری، برف سنج و توباکی الکترونیکی خودرو با دقت بالا است.

بهمن جهانگیر بیان کرد: بدون شک استفاده از دستگاه کنترل سیستم آبیاری، آلارم هشدار شکستگی لوله موجب تسهیل امور کشاورزی و ارزش افزوده برای کشاورزان می شود.

وی ادامه داد: اکثر کشاورزان به دلیل افتادگی نازل های آبیاری که به علت وزش باد وغیره ایجاد می شود دچار ضررهای اقتصادی می شوند که با بکارگیری این دستگاه هوشمند می توان از این ضررها جلوگیری کرد.

کد خبر 2489776

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha