۲۳ بهمن ۱۳۹۳، ۱۱:۳۱

مهر گزارش می‌دهد/

مصاف حساس صبا و تراکتورسازی در قم/تارتار در پی شکستن طلسم ناکامی

مصاف حساس صبا و تراکتورسازی در قم/تارتار در پی شکستن طلسم ناکامی

قم - تیم فوتبال صبای قم در یکی از دیدارهای هفته بیستم لیگ بر‌تر فوتبال در شرایطی با تراکتورسازی تبریز روبرو می‌شود که تارتار در پی شکستن طلسم ناکامی است.

به گزارش خبرنگار مهر، چهاردهمین دوره لیگ حرفه‌ای فوتبال ایران امروز هفته بیستم خود را ادامه می‌دهد اما در یکی از بازی‌های روز جمعه، صبای قم و تراکتورسازی مسابقه‌ای حساس را برگزار می‌کنند.

شرایط جدول به گونه‌ای است که صبا و تراکتورسازی هر یک انگیزه‌های خاص خود را دارند و تراکتورسازی با توجه به حضور در رده پنجم جدول رده بندی به دنبال راهی برای بازگشت به صدر و جبران نتایج ضعیف هفته‌های اخیر است.

صبا، تارتار و روزهای دور از پیروزی

شرایط تیم فوتبال صبا پس از پایان همکاری با مرفاوی وارد فاز جدیدی شده است و به نظر می‌رسد مهدی تارتار برای القای تاکتیک‌هایش در صبا نیاز به زمان دارد.

صبا در ۴ مسابقه اخیر خود از آغاز نیم فصل دوم لیگ بر‌تر رنگ پیروزی را ندیده و در ۲ بازی خارج از خانه باخته است و در ۲ بازی خانگی هم با پدیده و ملوان مساوی کرده است.

با توجه به اینکه صبا در نخستین بازی نیم فصل دوم بدون سرمربی به اصفهان رفت و به ذوب آهن باخت، حالا ۳ بازی و ۲ امتیاز، کارنامه تارتار در صبا است که البته در این مورد هنوز نمی‌توان تارتار را سرزنش کرد زیرا وی تیمی را تحویل گرفته که از نظر بازیکن با نیم فصل نخست غیر قابل مقایسه است.

صبا حالا تیمی است که در بخش هجومی برندگی قابل قبولی ندارد و از دست دادن احمد حسن‌زاده و مارکو اوره لیو آیوبل و در مقابل جذب مهاجمانی درجه ۲ و دور از فاکتورهای مهاجمان خروجی سبب شده صبا حالا با مشکل گلزنی روبرو باشد.

گرچه حضور جواد کاظمیان در صبا و بازگشت ابوالفضل ابراهیمی و ایوب کلانتری به شرایط آرمانی پوئن‌های مثبتی برای تارتار است اما صبا بدون شک با تیم منسجم نیم فصل نخست فاصله زیادی دارد.

امید صبا به کسب پیروزی

صبا در نیم فصل دوم ابتدا بدون سرمربی در اصفهان به ذوب آهن باخت و سپس با تارتار در ۲ بازی خانگی برابر ملوان و پدیده مساوی کرد تا در نیم فصل دوم هنوز رنگ برد را ندیده باشد اما آن‌ها امیدوارند همانند بازی رفت در قم پیروزی بی‌دردرسری را کسب کنند.

صبای قم نفت تهران

با حضور مهدی تارتار به عنوان سرمربی جدید صبا و جو مثبت و امیدوارکننده در تمرینات صبا، به نظر می‌رسد شرایط برای کسب ۳ امتیاز برای صبای قم مهیا است البته وضعیت خطرناک تراکتورسازان سبب شده این تیم در مسابقه این هفته خود انتحاری بازی کند و این رویکرد ممکن است برای صبا دردسرآفرین باشد.

صبا در ترکیب دیدار احتمالا با ترکیبی متفاوت پا به میدان می‌گذارد و باید دید تارتار به بازیکنان تازه وارد خود از جمله چاخواشویلی گرجستانی و کوشکی بازی می‌دهد یا خیر البته روزبه چشمی در این بازی سه اخطاره است تا مدافع باهوش صبا در این مسابقه غیبت داشته باشد.

صبا از ۱۹ بازی خود در لیگ بر‌تر ۲۵ امتیاز کسب کرده و در رده هشتم جدول رده بندی لیگ بر‌تر ایستاده اما نمی‌خواهد پس از یک دوره صعودی و دلچسب، با امتیاز دادن در قم نیم فصل دوم را به شکلی تلخ ادامه دهد و با شکست به استقبال بازی با پرسپولیس برود.

روند نزولی صبا از نظر کیفیت فنی، شانس خوبی برای کسب یک پیروزی شیرین و ادامه نتایج خوب اخیر صبا ایجاد نمی‌کند اما صبا می‌تواند با یک پیروزی دلچسب شرایط مناسبی پیدا کند و رتبه خود را در جدول ارتقا دهد.

دیدار رفت دو تیم در تبریز در روزی که صبای مرفاوی ۲ بر صفر از تراکتورسازی پیش بود با برتری ۴ بر ۲ تراکتورسازان خاتمه یافت و درگیری مهرداد طهماسبی و حامد لک، نکته حاشیه‌ای آن بازی بود.

درباره تراکتورسازی

تراکتورسازی لیگ بر‌تر را خوب شروع کرد و نتایح قابل توجهی به دست آورد اما با آغاز نیم فصل دوم با افت شدیدی روبرو شد تا این تیم تا پایان هفته نوزدهم، ۵ پیروزی، ۵ تساوی و ۵ شکست در کارنامه داشته باشد و با آمار ۳۳ گل زده دارای یکی از بهترین خطوط حمله لیگ باشد.

آن‌ها در نیم فصل دوم از ۴ مسابقه اخیر خود از ۱۲ امتیاز ممکن فقط ۴ امتیاز به دست آورده‌اند که آخرین این ناکامی‌ها، شکست عجیب تراکتورسازی در تبریز برابر پدیده خراسان بود این تیم در نیم فصل دوم به فولاد هم باخته است و در برابر ملوان قعرنشین مساوی کرده است.

دیدار تیمهای فوتبال تراکتورسازی و پدیده

نتایج ضعیف اخیر تراکتورسازی عامل برکناری رسول خطیبی شد تا از علی دایی و حمید استیلی به عنوان گزینه‌های مربیگری تراکتورسازی نام برده شود.

خطیبی اخیرا گفته است که مسئولان باشگاه از من خواستند تا از تیم استعفا بدهم اما گفتم که به تیم شهرم پشت نمی‌کنم استعفا نمی‌دهم تا اینکه از طریق سایت باشگاه برکناری من را اعلام کردند.

تارتار: برابر تراکتورسازی فقط به برد فکر می‌کنیم

سرمربی تیم فوتبال صبای قم تاکید می‌کند تیمش برابر تراکتورسازی فقط به برد فکر می‌کند و مساوی برای صبا نتیجه راضی کننده‌ای نیست.

مهدی تارتار در گفتگو با مهر درباره بازی تیمش برابر تراکتورسازی اظهار داشت: با توجه به اینکه تیم تراکتورسازی در زمره تیم‌های بالای جدولی قرار دارد و به دنبال بازگشت به کورس قهرمانی است پیش بینی می‌کنیم این تیم در بازی برابر صبا با تمام وجود به میدان برود.

وی افزود: در بازی برابر نفت مسجد سلیمان مستحق شکست نبودیم اما از موقعیت‌هایمان استفاده نکردیم با این حال شرایط تیم بازی به بازی و تمرین به تمرین بهتر می‌شود و مطمئنا در بازی‌های آینده به شرایط ایده آلی که ظرفیت آن را داریم می‌سریم.

سرمربی تیم فوتبال صبای قم گفت: در مسابقه برابر تیم تراکتورسازی به دنبال کسب نتیجه مساوی نیستیم و یک امتیاز برای ما راضی کننده نیست بلکه تنها با هدف کسب برد به میدان می‌رویم اما می‌دانیم که کارمان سخت است.

تارتار بیان کرد: بازیکنان جدید صبا برای هماهنگ شدن با سایر نفرات تیم به زمان نیاز دارند و اطمینان دارم هفته به هفته بهتر می‌شویم و باید برای کسب نتیجه صبور باشیم.

ترکیب احتمالی

ترکیب احتمالی صبای قم: مهرداد طهماسبی، جلال علیمحمدی، پیروز قربانی، ایوب کلانتری، وحید علی آبادی، حسین بادامکی، فرشید باقری، هادی شکوری، جواد کاظمیان، حسین کوشکی و محمد امین آرام طبع/ سرمربی: مهدی تارتار

ترکیب احتمالی تراکتورسازی: حامد لک، فرشاد احمدزاده، احمد کامدار، آندرانیک تیموریان، شاهین ثاقبی، مهدی قریشی، حبیب گردانی، ادینیو، سامان نریمان جهان، می‌رهانی هاشمی و مهدی کیانی / مربی: قادر رحیم‌زاده

دیدار تیم‌های صبای قم و تراکتورسازی در هفته بیستم لیگ بر‌تر فوتبال از ساعت ۱۵ و ۳۰ دقیقه روز جمعه ۲۴ بهمن در ورزشگاه یادگار امام (ره) قم برگزار می‌شود.

کد خبر 2494106

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha