۲۹ بهمن ۱۳۹۳، ۱۳:۳۳

محلات آماده عرضه ۲۱۷میلیون گل نوروزی به بازارهای کشور است

محلات آماده عرضه ۲۱۷میلیون گل نوروزی به بازارهای کشور است

اراک-مدیر جهاد کشاورزی محلات گفت: ۲۱۷میلیون انواع گل و گیاه زینتی تولیدی در گلخانه های این شهرستان در آستانه بهار به بازار مصرف عرضه می شود.

علیرضا وکیل در گفتگو با خبرنگار مهر بیان کرد: درخت و درختچه زینتی در ۳۵۲ هکتار و گلهای آپارتمانی در۸۵۶ هکتار از گلخانه های فضای بسته این شهرستان کشت شده اند.

وی ادامه داد: گل و گیاهان تولید شده شامل ۱۰۷میلیون گل گلدانی، گلهای فصلی و نشایی و ۱۱۰میلیون درخت و درخچه زینتی است.

مدیر جهاد کشاورزی محلات  اظهارکرد: گلها و گیاهان تولیدی زینتی آماده عرضه به بازار مصرف نوروز اوایل پاییز در گلخانه های این شهرستان کشت شده اند و اکنون فصل برداشت آنها فرا رسیده است.

وی ادامه داد: انواع گلهای فصلی و نشایی شامل انواع اطلسی، بنفشه، جعفری، میمون، لازانیا، میخک باغچه ای، همیشه بهار، پامچال و درخت و درخچه زینتی شامل رز باغچه ای، کاج، سرو، شمشاد، ارغوان و یاس آماده عرضه به بازار کشور برای ایام نوروز است.

وی گفت: گل‌های آپارتمانی شامل انواع حسن یوسف و پیتوس، انواع فیلکوس، شمدانی و آلکون مهمترین گلهای آپارتمانی تولیدی این شهرستان است.

مدیر جهاد کشاورزی محلات افزود: گلهای تولیدی این شهرستان نه تنها تامین کننده بازار استان مرکزی است بلکه به سراسر کشور و بخش نیز به کشورهای همجوار ارسال خواهد شد.

وکیل زاده تعداد بهره بردارهای گل وگیاهان زینتی محلات را ۷۰۰ نفر بیان کرد و افزود: این شهرستان با تولید ۵۹۰ میلیون بوته گل های فصلی و نشایی در سال، ۱۰۰ درصد گل کشور در این بخش را تامین می کند.

وی ادامه داد: سطح زیر کشت گل و گیاهان زینتی در شهرستان محلات حدود یک هزار هکتار است که ۱۸ درصد سطح زیر کشت گل کشور و ۸۳ درصد استان مرکزی و۱۲درصد از تولید گلهای شاخه بریده کشور را شامل می شود

کد خبر 2500179

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha