۱۹ اسفند ۱۳۹۳، ۱۱:۴۴

در گفتگو با مهر اعلام شد:

طرح مطالعاتی دستیابی به بذرهای چمن مقاوم به خشکی درمحلات آغازشد

طرح مطالعاتی دستیابی به بذرهای چمن مقاوم به خشکی درمحلات آغازشد

اراک - رییس پژوهشکده ملی گل وگیاه زینتی محلات از آغاز طرح مطالعاتی دستیابی به بذرهای چمن مقاوم به خشکی داخلی به جای بذرهای خارجی خبر داد.

پژمان آزادی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: کلیه بذرهای چمن فضای سبز کشور وارداتی است که سالانه ۱۵۰میلیارد ریال صرف خرید این بذرها می شود.

وی ادامه داد: این بذرها مصرف آب زیادی دارند که با توجه به خشکسالی در بیشتر مناطق کشور حجم زیادی از منابع آبی صرف آبیاری فضای سبز می شود.

آزادی بیان کرد:در این شرایط اقلیمی کشور باید بذرهایی کم آب بر، جایگزین پر مصرف و مقاوم به تنش خشکی شوند.

آزادی با بیان اینکه هسته اولیه این طرح مطالعاتی با محققان این پژوهشکده و دانشگاه وسازمان پارک فضای سبز استان اصفهان تشکیل شده تصریح کرد: اما محققان استانهای دیگر کشور نیز در این طرح مطالعاتی مشارکت می کنند.

رییس پژوهشکده ملی گل وگیاه زینتی محلات افزود: با این طرح مطالعاتی ارقام بذر چمن مقاوم به خشکی در داخل کشور تولید ودر اختیار شهرداری ها بزرگترین مصرف کننده بذرهای چمن قرار خواهد گرفت.

رئیس پژوهشکده ملی گل وگیاهان زینتی محلات گفت: این پژوهشکده در سال ۱۳۷۵ راه اندازی شد و کار هدایت تحقیقات به لحاظ فنی در کشور را دنبال می کند و بخش تحقیقات، رسالت بررسی های علمی در زمینه حل موانع علمی و فنی مرتبط با توسعه کمی و کیفی تولید گل وگیاهان زینتی کشور را عهده دار است.

آزادی بیان  کرد: نتایج علمی و فنی این مطالعه ها از طریق ارائه گزارش نهایی، مقالات، نشریات فنی و ترویجی، انتقال یافته های تحقیقاتی روز مزرعه یا ترویجی و الگویی با همکاری بخش ترویج و دوره های آموزشی در اختیار بهره برداران قرار می دهد.

وی گفت:هم اکنون طرح های تحقیقاتی با اولویت موضوعات مشتری محور توسط محققان و یا بر اساس تقاضای دست اندرکاران گل وگیاه به صورت طرح های تحقیقاتی خاص در حال اجرا است.

شهرستان محلات با یک هزار هکتار مزرعه پرورش گل وگیاه به پایتخت گل ایران شهرت دارد.

کد خبر 2515398

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha