۵ اسفند ۱۳۹۳، ۱۳:۵۷

همایش «خانواده خوشبخت» در دانشگاه شاهرود برگزار شد

همایش «خانواده خوشبخت» در دانشگاه شاهرود برگزار شد

شاهرود - برگزاری همایش«خانواده خوشبخت»، برگزاری همایش«مجردها و بایدها و نبایدها» و همچنین برگزاری همایش «موفقیت» عناوین اخبار امروز دانشگاه شاهرود بوده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی دانشگاه شاهرود، همایش «خانواده خوشبخت» با حضور استادن و کارکنان دانشگاه شاهرود در تالار شقایق های این دانشگاه برگزار شد.

دکتر حمید حبشی کارشناس و مشاوره خانواده در همایش «خانواده خوشبخت»  که با همکاری  نمایندگی نهاد رهبری در این دانشگاه برگزار شد افزود: همه ما انسان ها در پی یافتن خوشبختی هستیم و خواهان آنیم تا بالاخره روزی آن را به‌دست آوریم.

وی تصریح کرد: اغلب ما براین باوریم که موظف هستیم تا حد امکان خوشبخت باشیم و در واقع وظیفه داریم به این مرحله برسیم‌ اما خوشبختی چیزی بیش از یک تعهد و تمایل شخصی و فراتر از یک تکلیف اخلاقی است.

حبشی اظهار داشت: در واقع داشتن درک درستی از خوشگذرانی یکی از مهم‌ترین راه‌های خوب زندگی‌کردن و در پی آن سلامت و آسایش بیشتر است زیرا باعث بهتر سپری‌شدن اوقات ما و هدایت آن در مسیر درست می‌شود.

کارشناس و مشاور خانواده در بخش دیگری با اشاره به تربیت فرزند افزود: تربیت کودکان و فرزندان مهمترین مسئولیت پدر و مادر نسبت به فرزند است.

حبشی ادامه داد: آینده كودك در گرو رفتار صحیح والدین و نشان دادن عكس العمل های مناسب در موقعیتهای خاص است و در عین حساس بودن تربیت صحیح، با عمل به چند نكته می توان با موفقیت بدان رسید.

و تصریح کرد: وقتی تصمیم می گیرید که صاحب فرزند شوید ، در واقع مسئولیت سنگین و بلند مدت تربیت او را پذیرفته اید و باید به این وظیفه سنگین الهی عاقلانه عمل کنید.

برگزاری همایش «مجردها و بایدها و نبایدها» در دانشگاه شاهرود

همایش«مجردها و بایدها و نبایدها» با حضور بیش از 800 دانشجو به همت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در تالار شقایق های این دانشگاه برگزار شد.

در این همایش حمید حبشی کارشناس و مشاوره خانواده در رابطه با ازدواج دانشجویی و مسائلی که جوانان در رابطه با ازدواج باید بدانند سخنرانی کرد.

ازدواج موفق، شناخت ازدواج، ضرورت ازدواج، انگیزه های ازدواج، ویژگی های و شرایط لازم برای ازدواج، مهارتهای پیش از ازدواج، معیارهای انتخاب همسر و عوامل موثر به هنگام انتخاب همسر از دیگر مباحث مطرح شده در همایش«مجردها و بایدها و نبایدها» در دانشگاه شاهرود بود.

وی با بیان اینکه ازدواج یك پدیده اجتماعی است و  انتخاب همسر یكی از مهمترین تصمیم ها در طول زندگی ماست، اظهار داشت: در حقیقت همه هیجانات، تولید مثل، تربیت نسل آینده، درآمد، مسئولیت، تامین نیازها و چالش های آینده زندگی ما به آن بستگی دارد.

حبشی تصریح کرد: زن و مرد به عنوان مكمل یكدیگر بسیاری از نیازهای روانی، اجتماعی هم را برآورده می كنند. و سه دلیل عشق، مصاحبت و دستیابی به انتظارات و توقعات برای ازدواج مطرح است.

کارشناس و مشاور خانواده افزود:  توجه به این نكته كه هر اندازه انتظارات و توقعات دختر و پسر قبل از ازدواج و در زندگی زناشویی واقع بینانه تر باشد، زندگی زناشویی موفقیت آمیزتر خواهد بود.

برگزاری همایش موفقیت در دانشگاه شاهرود

همایش «موفقیت» با حضور بیش از 800 نفر از دانش آموزان مقطع متوسط مدارس شاهرود در دانشگاه این شهر برگزار شد.

در این همایش دکتر حمید حبشی کارشناس و مشاوره خانواده در رابطه با راه های موفقیت در زندگی خانوادگی و تحصیلی سخنرانی کرد.

وی تصریح کرد: موفقیت در زندگی لازمه داشتن ثروت زیاد، قدرت و مقام اجتماعی نیست بلکه شناخت ارجحیت های زندگی و عمل بر اساس آن است.

حبشی اظهار داشت: کسی می‌تواند به موفقیت برسد که خواهان آن باشد و در وجود خود توان رسیدن به آن را بیابد و خودش را لایق رسیدن به موفقیت بداند و نسبت به تحقق آن امیدوار باشد. این امر نیاز به روی آوردن به افکار مثبت و طرد افکار منفی دارد.

کارشناس و مشاور خانواده، ایمان به موفقیت، تصمیم و قاطعیت، پشتکار و استقامت و  خودشناسی را از مهم ترین راه های رسیدن  به موفقیت دانست.

کد خبر 2505651

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha