۶ اسفند ۱۳۹۳، ۹:۲۵

دیشب در شهر کتاب/

برگزیدگان کتاب سال توسعه و جایزه ادبی مهتاب میرزایی معرفی شدند

برگزیدگان کتاب سال توسعه و جایزه ادبی مهتاب میرزایی معرفی شدند

برنده جایزه کتاب سال توسعه و برگزیدگان جایزه مهتاب میرزایی شب گذشته در موسسه فرهنگی شهر کتاب معرفی شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم معرفی برنده جایزه کتاب سال توسعه و برگزیدگان جایزه مهتاب میرزایی، سه‌شنبه شب ۵ اسفند با حضور جمعی از چهرهای فرهنگی و ادبی کشور در موسسه فرهنگی شهر کتاب برگزار شد.

مجله نگاه نو، هر سال برندگانی برای جایزه مهتاب میرزایی معرفی می‌کرد که امسال، علاوه بر این جایزه، کتاب سال مربوط به حوزه توسعه را نیز معرفی کرد.

در این زمینه، کتاب‌های «تحلیل عوامل تاثیرگذار بر عملکرد میان مدت اقتصاد ایران» نوشته مسعود نیلی، «افسانه توسعه اقتصادهای ناکارآمد قرن بیستم» ترجمه محمود عبدالله زاده، «عقلانیت نابه روال» ترجمه مشترک محسن رنانی و اصلان قودجانی و «سرمایه در قرن بیست و یکم» ترجمه دیگری از این دو نفر به عنوان کتاب‌هایی بودند که به مرحله نهایی جایزه کتاب سال توسعه راه پیدا کردند.

در نهایت کتاب «عقلانیت نا به روال» و مترجمانش این جایزه را به خانه بردند.

هنگام اعطای جایزه کتاب سال توسعه به اصلان قودجانی یکی از مترجمان این کتاب که در برنامه حاضر بود، مهدی فیروزان مدیرعامل شهر کتاب گفت: یکی از جوایز ایشان، سکه ۲۱ گرمی نقره ای است که شهر کتاب آن را زده است. ۸ سال پیش تعدادی محدودی از این سکه‌ها را سفارش دادیم و در دانمارک آن‌ها را ضرب زدند. امروز دیگر به کسی اجازه این کارها را نمی دهند ولی آن زمان از بانک مرکزی اجازه گرفتیم و این سکه‌ها را ضرب زدیم.

در ادامه علی میرزایی سردبیر مجله نگاه نو، که متولی برگزاری جایزه مهتاب میرزایی است، ضمن قرائت متن سخنرانی خود، درباره روشن وزیری مترجم فقید سخنانی گفت و حاضران در برنامه یاد او را با ایستادن و قرائت فاتحه، گرامی داشتند.

میرزایی در توضیح درباره بخشی از جوایز مهتاب میرزایی گفت: خودنویس یورو پن که امروز به برندگان داده می شود، هر سال به نامی مزین می شد. چند سال پیش به نام منشور کوروش، بعد به نام حافظ، فردوسی، قلم خیام و امسال هم به نام قلم مولانا نامگذاری شد. این قلم هم یکی از جوایزی است که به برندگان جایزه مهتاب داده می شود.

به این ترتیب در بخش تقدیر از همکار مجله، از مریم پوریوسف به عنوان منشی و سکرتر نگاه نو تقدیر شد. جایزه و لوح تقدیر این همکار مجله نگاه نو، توسط گلی امامی تقدیم شد.

در بخش جوان ترین همکار مجله نگاه نو، علیرضا اکبری معرفی شد.

در بخش بهترین ترجمه به انتخاب خوانندگان، عزت الله فولادوند برگزیده شد.

و در بخش بهترین مقاله نیز مصطفی ملکیان به عنوان فرد برگزیده معرفی شد.

کد خبر 2506183

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha