۲۵ دی ۱۳۹۵، ۱۰:۰۹

«شاه‌، بی‌بی، سرباز» در کنار جایزه مهتاب میرزایی نقد می شوند

«شاه‌، بی‌بی، سرباز» در کنار جایزه مهتاب میرزایی نقد می شوند

رمان «شاه، بی بی، سرباز» نوشته ولادیمیر ناباکوف با ترجمه رضا رضایی روز سه شنبه ۲۸ دی در مرکز فرهنگی شهر کتاب مورد نقد و بررسی قرار می گیرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی مرکز فرهنگی شهر کتاب، رمان «شاه، بی بی، سرباز» نوشته ولادیمیر ناباکوف با ترجمه رضا رضایی روز سه شنبه ۲۸ دی در قالب نشست هفتگی شهر کتاب، در مرکز فرهنگی شهر کتاب مورد نقد و بررسی قرار می گیرد.

این کتاب به تازگی توسط نشر ثالث چاپ شده و از جمله آثار دوره‌ جوانی ناباکوف به شمار می‌رود؛ دوره‌ای که اگرچه از روسیه مهاجرت و در اروپا زندگی می‌کرد، اما هنوز خود را نویسنده‌ای روس می‌دانست و به روسی هم می‌نوشت. «شاه، بی بی، سرباز» در سال ۱۹۲۸ برای نخستین بار به روسی منتشر شد. ناباکوف درباره‌ این اثر می‌گوید: این جانور چموش (شاه، بی‌بی، سرباز) از همه‌ رمان‌هایم بی‌خیال‌تر است.

نشست هفتگی شهر کتاب روز سه‌شنبه ۲۸ دی از ساعت ۱۶:۳۰ به نقد و بررسی کتاب «شاه‌، بی‌بی، سرباز» اختصاص دارد که با حضور امیرعلی نجومیان، نرگس انتخابی و رضا رضایی در مرکز فرهنگی شهر کتاب واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمد قصیر (بخارست)، نبش کوچه سوم برگزار می‌شود.

همچنین در این برنامه جایزه‌ مهتاب میرزایی به برگزیدگان اهدا می‌شود.

کد خبر 3876142

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha