۹ اسفند ۱۳۹۳، ۹:۲۱

شایق به مهر خبر داد:

۵۰۰ نیروی آتش نشانی در شیراز چهارشنبه آخرسال را پوشش می دهند

۵۰۰ نیروی آتش نشانی در شیراز چهارشنبه آخرسال را پوشش می دهند

شیراز – مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شیراز گفت: برای چهارشنبه آخر سال ۵۰۰ نیرو برای ایستگاه های آتش نشانی و بیرون از ایستگاه ها در نظر گرفته شده اند.

محمد مهدی شایق در گفتگو با خبرنگار مهر اضافه کرد: ۱۵۰ نفر از این افراد آتش نشان هایی هستند که از شیفت استراحت فراخوانده می شوند که با توجه به شلوغی شب چهارشنبه سوری اگر اتفاقی رخ دهد بتوانند آن را پوشش دهند.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شیراز اظهار داشت: ۱۰۰ نفر آتش نشان داوطلب از گروهی از ان جی او ها طی شب چهارشنبه سوری در شهر فعالیت خواهند کرد.

۵۰ تیم عملیاتی برای شب چهارشنبه سوری در نظر گرفته شده اند

شایق گفت: ۵۰ تیم عملیاتی برای شب چهارشنبه سوری در نظر گرفته شده است ضمن این که تیم اورژانس آتش نشانی نیز در این شب فعالیت خواهد کرد.

وی افزود: این ۵۰ تیم عملیاتی در نقاطی از شهر به غیر از ایستگاه های آتش نشانی استقرار خواهند یافت و بیش از ۳۰ نقطه از شهر که با توجه به ترددات و شلوغی امکان وقوع مشکل و حادثه در آن ها وجود دارد، برای پوشش بهتر مشخص شده اند.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شیراز عنوان کرد: با توجه به این که در شب چهار شنبه سوری ترافیک افزایش خواهد یافت و معابر شلوغ می شوند، در گوشه و کنارهای شهر نیز خودروهایی به شکل آماده باش قرار می گیرند.

شایق ادامه داد: ۱۰ دستگاه موتور سیکلت آتش نشانی با تجهیزات کامل برای سطوح مختلف شهر به ویژه نقاطی که تردد خودروها در آن ها مشکل است، در نظر گرفته شده اند.

۳۰۰۰ پوستر مرتبط با چهارشنبه سوری در شهر توزیع می شوند

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: سه هزار پوستر مرتبط با شب چهارشنبه سوری آخر سال در حال توزیع شدن هستند.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شیراز بیان کرد: پنج هزار کتاب نقاشی با موضوع ایمنی نیز بین کودکان زیر شش سال توزیع خواهد شد.

شایق گفت: با همکاری معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری و سازمان آتش نشانی ۱۰ هزار کتاب تحت عنوان «چهارشنبه سوزی» تهیه شده که بین مردم توزیع خواهد شد.

وی افزود: شش نمونه طرح با موضوع ایمنی آماده شده اند که در روزهای منتهی به آخر سال با همکاری مناطق ۱۰ گانه شهرداری روی استندهای شهری قرار می گیرند تا برای ایمنی به مردم آموزش هایی ارائه شود.

بیشترین حوادث چهارشنبه سوری ناشی از سوزاندن ضایعات است

مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شیراز بیان کرد: در سال گذشته بیشترین موردی که آتش نشانی بر حادثه ساز بودن آن متفق القول است و بیشترین عملیات های آتش نشانی را به خود اختصاص داده است، سوزندان ضایعاتی چون لاستیک و چوب است.

شایق در ادامه تاکید کرد: توصیه داریم والدین طی شب چهارشنبه سوری در کنار فرزندان خود باقی بمانند تا بتوانند نقش موثری در کاهش حوادث این شب ایفا سازند.

کد خبر 2507883

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha