۹ اسفند ۱۳۹۳، ۱۳:۳۳

انصاری خبر داد:

پیش فروش ۲۶ هزار صندلی قطار فارس در ایام نوروز

پیش فروش ۲۶ هزار صندلی قطار فارس در ایام نوروز

شیراز - مدیرکل راه آهن استان فارس از پیش فروش تعداد ۲۶ هزار و ۸۰۰ صندلی برای مسافران در ایام نوروز خبر داد و افزود: تلاش داریم به نسبت تقاضای مسافران، این تعداد را افزایش دهیم.

مهرداد انصاری در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه در زمان اعلام شده پیش فروش بلیت قطار در ایام نورزو از یک ماه پیش آغاز شده بود، افزود: بر اساس آمارهای اعلام شده از سوی دفاتر، از تاریخ ۲۵ اسفند ماه سال جاری تا ۱۵ فرودین ماه سال آینده بیش از ۲۶ هزار صندلی از سوی مسافران نورزی و به صورت پیش فروش خریداری شده است.

وی اضافه کرد: از این تعداد ۸ هزار نفر در مسیر های رفت و برگشت به مسیر مشهد مقدس و ۱۸ هزار و۸۰۰ نفر دیگر در مسیر های شیراز-تهران و بالعکس جابه‌جا خواهند شد.

انصاری با اشاره به رشد ۲۰.۷ درصدی در مقایسه مدت مشابه نوروز سال گذشته گفت: این امر بیانگر فعالیت دائم و گسترده خطوط راه آهن شیراز است که در سال گذشته تنها بیش از ۲۰ هزار مسافر از طریق خطوط راه آهن شیراز جابه‌جا شدند.

این مسئول گفت: طی ۱۰ ماه گذشته  تاکنون ۴۵۰ هزار و ۵۲۵ نفر راه آهن شیراز- اصفهان را برای سفر انتخاب کرده اند که به علت افزایش تعداد رامهای  قطار برای جابه‌جایی مسافران با افزیش ۱۵.۲ درصدی روبرو بوده ایم که امیدواریم فرهنگ استفاده از قطار برای سفری ایمن و ارزان در استان نهادینه بشود.

انصاری گفت: با افزایش تعداد رام های قطار در راه آهن شیراز با رشد ۵۶.۲ درصدی در خصوص افزایش تعداد واگن های مسافری در مسیر های شیراز-تهران وشیراز –مشهد روبه رو بوده ایم که امید است با حمایت بیشتر مسئولان و سرمایه گذاران بتوانیم روزانه شاهد افزایش تعداد واگن های مسافری و باربری در استان باشیم.

وی به ارتقای خدمات رفاهی در ایستگاه های قطار  بین راهی استان اشاره کرد و افزود: در بخش ارایه خدمات به مسافران با هزینه بالغ بر ۱۰ میلیارد و۵۲۵ میلیون ریال در ایستگاه های مسافری استان هزینه شده که امیدواریم در سال آینده دیگر نواقص ایستگاه در ارایه خدمات به مسافران را افزایش دهیم.

در ادامه مدیرکل راه آهن استان فارس از مسافران خواست برای ارایه خدمات مطلوب تر به مسافران پس از تماس با شماره (۵۱۴۹-۰۲۱) از خدماتی همچون برنامه حرکت قطار، خدمات تمامی شرکت های مسافری، مراکز فروش بلیت و تعرفه و قوانین مربوط به آن از جمله بازگرداندن بلیت، صدور دوباره بلیت، حمل خودرو و توشه و همچنین بلیت بین المللی و اینترنتی، معرفی ایستگاه ها و ... بهره مند شوند.

انصاری اضافه کرد: مسافران می توانند با ارسال پیامک به شماره ۵۱۴۹-۰۲۱ برای گزارش مشکلات احتمالی در قطار به صورت آنلاین اقدام کنند تا متولیان سامانه در کوتاه ترین زمان ممکن اقدامات لازم را برای رفع مشکلات انجام دهند.

کد خبر 2508201

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha