۱۰ اسفند ۱۳۹۳، ۱۲:۵۹

رئیس سازمان جوانان هلال احمر:

کاهش خطر در بلایا باید بر روی کودکان و نوجوانان متمرکز شود

کاهش خطر در بلایا باید بر روی کودکان و نوجوانان متمرکز شود

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر، از کودکان و نوجوانان به عنوان قربانیان نا آگاه آموزش‌های از بالا به پایین امداد و نجات نام برد.

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر وحید قبادی روز یکشنبه در نشست بین‌المللی نقش جوانان در سلامت پس از بلایا که در هتل استقلال برگزار شد، با بیان اینکه جنبش بین‌المللی هلال‌احمر و صلیب سرخ در جهت رفع نیازهای افراد آسیب‌دیده و مجروح ناشی از حوادث و بلایای طبیعی عمل می‌کند، گفت: فدراسیون بین‌المللی صلیب سرخ که توسط استراتژی ۲۰۲۰ هدایت می‌شود، سه هدف نجات انسان‌ها، ارتقای توانمندساختن زندگی سالم و ارتقای سطح اجتماعی و فرهنگی بدون خشونت را در دستور کار دارد.

وی با بیان اینکه جوانان قریب به ۵۰ درصد نیروهای داوطلب را تشکیل می‌دهند، اظهار کرد: استراتژی شرکت جوانان (yes) بر بکارگیری روشی تاکید دارد که از جوانان برای فعالیت بیشتر و دستیابی بیشتر بر جامعه‌شان تاکید دارد. با اجرای این استراتژیک جوانان به ایفای نقش کلیدی‌شان در چالش‌های انسانی و شکل دادن آینده نقش موثری ایفا می‌کنند.

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر با بیان اینکه در استراتژی (yes) جوانان به عنوان رهبران آینده در تصمیم‌گیری‌هایی در سطوح مختلف مدیریتی شرکت می‌کنند، گفت: نقش رهبری جوانان در حمایت از آسیب‌دیدگان حوادث بسیار مهم و پررنگ دیده شده است؛ به گونه‌ای که جوانان به عنوان عاملان تغییر رفتار حرکتی نو در جهت تقویت نقش رهبری‌شان در سطح جامعه ایفا می‌کنند.

قبادی با بیان اینکه معتقدیم جوانان نیروهایی پیش‌برنده این جنبش هستند، اظهارکرد: ما به نیروی درونی جوانان داوطلب ایمان داریم که ظرفیتی فوق‌العاده در کسب دانش و انتقال آن هستند و تاثیر شگرفی بر گسترش پیام جهانی اصول صلیب سرخ و هلال‌احمر ایفا می‌کنند.

وی با بیان اینکه این نشست بین‌المللی بهترین راه برای تبادل عملی تجربیات است، گفت: کاهش خطر در بلایا باید بر روی کودکان و نوجوانان متمرکز شود و می‌توانیم با برنامه‌هایی که از همان سال‌های ابتدایی و در مدارس به آنها ارائه می‌کنیم، آنها را در زمان حوادث مصون بداریم.

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر با بیان اینکه جوانان انگیزه ارتباط با جنبش‌های اجتماعی بزرگ‌تر را فراهم می‌کنند، گفت: این ارتباط فراتر از مرزها می‌تواند توسط رسانه‌های اجتماعی و سایر ابزارهای نوین ارتباطی باشد.

قبادی در ادامه با بیان اینکه مدیریت بلایا باید از سطوح کودکان و نوجوانان که قربانیان ناآگاه حوادث نام گرفته‌اند، آغاز شود، گفت: کودکان و نوجوانان هیچ نقشی در پیشگیری از بلایا ندارند و این همایش فرصتی برای اتخاذ راه‌های عملی آگاهی‌بخشی به جوانان است.

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر با بیان اینکه ما به نقش جوانان اطمینان داریم، اظهار کرد: یافته‌ها نشان می‌دهد که نقش جوانان به عنوان آگاهان بالقوه در شبکه‌های رسمی و غیررسمی اطلاع‌رسانی به طور معناداری دست کم گرفته شده و می‌توان با تقویت این بخش، میزان آگاهی آنها را افزایش داد.

کد خبر 2508986

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha