۱۶ اسفند ۱۳۹۳، ۱۶:۳۰

محسن زاده خواستار شد؛

ضرورت ابلاغ اعتبار طرح جامع مطالعه جنگل «فندقلو»

ضرورت ابلاغ اعتبار طرح جامع مطالعه جنگل «فندقلو»

اردبیل – مدیر کل منابع طبیعی و ‌آبخیز داری استان اردبیل خواستار ابلاغ زود هنگام اعتبار طرح جامع مطالعات جنگل «فندقلو» شد.

به گزارش خبرنگار مهر، اسدالله محسن زاده بعد از ظهر شنبه در جلسه بررسی طرح های مطالعاتی جنگل فندقلو تصریح کرد: طرح جامع مطالعه این جنگل به تصویب نهایی رسیده و ردیف ملی بودجه نیز اخذ کرده است.

وی با اذعان به اینکه جنگل فندقلو در گروه جنگل های هیرکانی مجموعه بی نظیری از گونه های گیاهی و جانوری را در خود جای داده است، اضافه کرد: به دلیل اهمیت حیاتی این جنگل انتظار ما ابلاغ زودهنگام اعتبارات است.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیز داری استان تاکید کرد: با ابلاغ اعتبارات مطالعات جامع تکمیل شده و با اجرای آن می توان در راستای حفاظت و توسعه این جنگل اقدامات اساسی را ترتیب داد.

به گفته این مسئول در طرح جامع اجرای پروژه های توسعه مختلف اعم از گردشگری، تفریحی و جنگل کاری مطالعه و بررسی شده است.

محسن زاده با بیان اینکه از جمله مهمترین طرح های در دست اجرا کاشت درختان فندق در این جنگل است، ادامه داد: در سال جاری تولید ۲۵۰ هزار اصله فندق در دستور کار قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه قرارداد کاشت ۱۵۰ هزار اصله درخت منعقد شده است، افزود: کاشت ۱۰۰ هزار اصله درخت دیگر نیز در برنامه منابع طبیعی است.

محسن زاده تاکید دارد که استان اردبیل برخوردار از گونه های نادر و کمیاب گیاهی است که از آنجمله باید به گونه های فندق اشاره کرد.

وی افزود: در این استان تاکنون هزار و ۲۰۰ گونه گیاهی شناسایی شده است که از این تعداد ۲۵۰ گونه خواص دارویی دارند.

کد خبر 2513327

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha