۱۸ اسفند ۱۳۹۳، ۱۶:۳۵

گزارش خبری/

افتتاح اداره تبلیغات اسلامی گرگان/ مردم برای دین ارزش قائل هستند

 افتتاح اداره تبلیغات اسلامی گرگان/ مردم برای دین ارزش قائل هستند

​ گرگان- معارفه رئیس و آئین افتتاح اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گرگان با حضور جمعی از مسئولین برگزار و حجت الاسلام حسن مهاجر نیشابوری به عنوان رئیس اداره تبلیغات شهرستان گرگان انتخاب شد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام نورالله ولی نژاد بعدازظهر دوشنبه در معارفه رئیس و آئین افتتاح اداره تبلیغات گرگان اظهار کرد: شهرستان گرگان از ظرفیت متفاوتی برخوردار است.

وی با اشاره به توانمندی های بالقوه و بالفعل مرکز استان ادامه داد: پر جمعیت بودن گرگان باعث شده ظرفیت های موجود در این شهرستان باعث توانمندی بیشتر گرگان شود.

حجت الاسلام ولی نژاد خاطر نشان کرد: براساس شاخص هایی که در این شهرستان مثل تعداد مساجد، هیات های مذهبی، مداحان، علماء، موسسات و چهره های قرآنی، اندیشمندان، صاحب نظران و نویسندگانی که در شهر گرگان وجود دارد باعث شد در شهرستان گرگان هم اداره مستقل داشته باشیم.

وی با بیان اینکه تا وضعیت مطلوب فاصله داریم، تصریح کرد: تعداد مساجد در شهرستان گرگان نسبت به جمعیت کم نیست اما توزیع مساجد به درستی انجام نشده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان با بیان اینکه تعداد هیات های مذهبی ۷۵۶ است، اظهار کرد: یکی از راه های خوب مبارزه با تهاجم فرهنگی وجود هیات ها و تشکل های مذهبی در درون بافت جامعه است.

وی ادامه داد: اگر هیات های مذهبی ساماندهی شده و با سازو کار های تعریف شده کار کنند می توانند ظرفیت خوبی برای دین دار نگه داشتن جامعه باشند.

حجت الاسلام ولی نژاد خاطر نشان کرد: هر هیات مذهبی باید یک روحانی، روحانی مشاور، مداح و قاری آموزش دیده داشته باشد و رئیس هیات باید در طول سال آموزش های مستمر داشته باشد.

وی گفت: تعداد مراکز و موسسات قرآنی حدود ۱۸ مرکز است و به نسبت جمعیت و ظرفیت شهرستان کم است چرا که امروزه تمام تربیت های ما در این مراکز اتفاق می افتد.

تعداد خانه های قرآنی باید ۳ برابر افزایش پیدا کند

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان ادامه داد: تعداد خانه های قرآنی در شهرستان گرگان ۶۱ است که این تعداد باید حدود ۲و نیم تا ۳ برابر افزایش پیدا کند.

وی با بیان اینکه ۲۲ خانه عالم در این شهرستان وجود دارد، تصریح کرد: تعداد مداحان حدود ۵۳۲ نفر و ۴۱۳ مبلغ در این شهرستان وجود دارد.

حجت الاسلام ولی نژاد با بیان اینکه ۸۰ مهدیه و حسینیه در گرگان وجود دارد خاطر نشان کرد: این ها نشان دهنده این است که مردم برای دین ارزش قایل هستند و اسناد محکمی برای دینداری مردم وجود دارد.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به شیطنت ها و ابزارهایی که در اختیار دشمن است به شدت آسیب پذیر هستیم و باید توجه بیشتری به مسایل فرهنگی و دینی داشته باشیم.

با خرد و تفکر جمعی باید به موفقیت برسیم            

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گرگان در ادامه این مراسم گفت: برای اینکه بتوانیم موفق باشیم نیاز است همه دست به دست هم دهیم و با خرد و تفکر جمعی به موفقیت برسیم.

حجت الاسلام حسن مهاجر نیشابوری اظهار کرد: کارها و اقداماتی که در شهرستان گرگان اتفاق می افتد با دیگر شهرستان ها متفاوت است.

وی ادامه داد: دستگاه های فرهنگی شهرستان گرگان باید با مشارکت و همفکری و همکاری با هم سبب اقدامات موثر و تاثیر گذار در این شهرستان شوند.

حجت الاسلام مهاجر نیشابوری تصریح کرد: موسسات و مراکزی که در ارتباط با این اداره هستند به عنوان واسطه هایی بین مردم و ما دارای اهمیت هستند و نقش زیادی دارند.

رئیس اداره تبلیغات شهرستان گرگان با بیان اینکه مردم به صورت گسترده مخاطب سازمان تبلیغات اسلامی هستند گفت: باید بتوانیم با همکاری هم به آنچه می خواهیم برسیم.

کد خبر 2514893

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha