۲۷ اسفند ۱۳۹۳، ۱۴:۵۰

آوجیان خواستار شد:

استفاده از ظرفیت شوارهای اسلامی برای ترویج فرهنگ کار و کارآفرینی

استفاده از ظرفیت شوارهای اسلامی برای ترویج فرهنگ کار و کارآفرینی

سنندج- رییس شورای اسلامی استان کردستان گفت: شوراهای اسلامی از نهادهای تاثیرگذار در بحث ترویج فرهنگ کار، تعاون و کارآفرینی است.

به گزارش خبرنگار مهر، زهرا آوجیان ظهر امروز چهارشنبه در نشستی که به منظور انعقاد تفاهم نامه میان شورای اسلامی کردستان با اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در سنندج تشکیل شد، گفت: شورای اسلامی به عنوان مردمی ترین نهاد اجتماعی بی شک نقش تاثیرگذار و موثری در بحث ترویج فرهنگ کار، تعاون و کارآفرینی دارد.

وی عنوان کرد: در شرایط کنونی که نرخ بیکاری در جامعه ما بالا است باید به دنبال کسب و افزایش مهارت در جویندگان کار باشیم.

وی با اشاره به اینکه بیشترین تعداد بیکاران را فارغ التحصیلان دانشگاهی تشکیل داده اند، اظهارداشت: متاسفانه رشته های دانشگاهی عملا سنخیت و تناسب مطلوبی با بازار کار ندارند و همین امر در بیکاری فارغ التحصیلان تاثیری زیادی گذاشته است.

رییس شورای اسلامی استان کردستان با اشاره به اینکه شورا نماد عالی مردم سالاری است، ادامه داد: شوراها زمانی می توانند موفق عمل کنند که بتوانند تعامل سازنده ای با مسئولان داشته باشند.

آوجیان با اشاره به اینکه ۴ هزار و ۲۰۰ نفر در استان عضو شوراهای اسلامی شهر وروستا هستند، بیان کرد: از این تعداد حدود ۴ هزار نفرآنها در روستاها هستند و هدف تمامی اعضای شوراها خدمت صادقانه به مردم است و در این راستا از هیچ تلاشی دریغ نکردند.

بهزاد نگهداری یکی از اعضای شورای اسلامی استان کردستان هم در این نشست گفت: متاسفانه ادغام اداره کل تعاون، کار ورفاه اجتماعی منجر به کمرنگ شدن نقش و جایگاه تعاونی ها در چند سال اخیر شده است.

وی با بیان اینکه تعاونی ها بستر خوبی برای جذب اعتبارات فایناس است، عنوان کرد: استفاده و جذب اعتبارات فاینانس قطعا منجر به فعال شدن تعاونی های راکد شده و ایجاد اشتغال خواهد شد.

عبدالملکی دیگر عضو شورای استان هم سخنان خود را در این نشست با طرح چند سوال آغاز کرد و اظهارداشت: تعاونی های به چه میزان توانسته است که به مشکل بیکاری و اشتغال در استان کمک کنند؟، اداره کل تعاون برای رفاه اجتماعی مردم استان در سال آینده چه برنامه هایی دارد؟.

وی خواستار توجه بیشتر به ظرفیت های استان به ویژه در روستاها شد و بیان کرد: روستاهای استان سرشار از پتانسیل است که نیاز به همت و تلاش گروهی برای استفاده از این ظرفیت های خدادادی است.

یکی دیگر از اعضای شورای استان کردستان عنوان کرد: متاسفانه مسئولان استان تاکنون از ظرفیت شوراها برای رفع مشکلات و اجرای برنامه ها در استان استفاده نکرده اند.

وی یکی از نقاط ضعف اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی را کم توجهی به بحث آموزش خواند و افزود: اگر هریک از اعضای تعاونی را ملزم به گذراندن چند دوره آموزشی در طول سال کنند قطعا شاهد شکوفایی تعاونی ها در سطح استان خواهیم بود.

کد خبر 2520789

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha