۲۷ اسفند ۱۳۹۳، ۱۳:۳۵

استاندار خراسان رضوی:

سهم قاچاق از مرز های خراسان رضوی بسیار ناچیز است

سهم قاچاق از مرز های خراسان رضوی بسیار ناچیز است

مشهد- استاندار خراسان رضوی گفت: با اقدامات صورت گرفته از سوی متولیان امر در استان قاچاق کالا از مرزهای خراسان رضوی بسیار ناچیز است و عمده کالاهای قاچاق موجود در بازار از سایر استان ها وارد می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی استانداری علیرضا رشیدیان در جلسه کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر قاچاق کالا و ارز استان بیان کرد: پدیده شوم قاچاق تاثیرات مخربی برتولید، تجارت قانونی، سرمایه گذاری، اشتغال و مسایل اجتماعی دارد که باید با رویکرد پیشگیرانه و مهندسی مطلوب به مقابله با آن پرداخت.

وی تسهیل تجارت و روان سازی صادرات در چارچوب قانون را از جمله راهکارهای مقابله با قاچاق کالا دانست و افزود: توسعه صادرات غیر نفتی علاوه بر ارز آوری و ایجاد اشتغال، زمینه را برای جلوگیری از قاچاق کالا فراهم می کند.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به چالش های موجود در حوزه تجارت و صادرات گفت: طولانی شدن فرایند گمرکات و بالا بودن هزینه تجارت قانونی باعث می شود تا زمینه ی ورود کالای قاچاق به وجود آید.

رشیدیان خاطر نشان کرد: توانمند سازی مرزنشینان و توسعه تعاونی های مناطق مرزی را از دیگر راهکارهای مقابله با قاچاق کالا  دانست.

معاون پیشگیری و هماهنگی سازمان‌ها و استان‌های ستاد کشور نیز در خصوص برنامه راهبردی مقابله با قاچاق کالا و ارز گفت: این برنامه در افق پنج ساله در شش راهبرد در قالب ۱۸ هدف و ۱۱۸ برنامه تدوین شده که رویکرد ۷۵ درصد آن اقدامات پیشگیرانه و ۲۵ درصد آن اقدامان مقابله ای کیفی است.

علیرضا بیات افزود: همچنین با راه اندازی سامانه جامع گمرکی، فرآیندها در این حوزه شفاف می شود و عملیات در گمرک سرعت می یابد.

 

کد خبر 2520836

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha