۲۸ اسفند ۱۳۹۳، ۱۵:۲۸

مهر گزارش می دهد:

جاده های استان سمنان مشکل ترافیکی ندارند/ شرایط جوی مناسب است

جاده های استان سمنان مشکل ترافیکی ندارند/ شرایط جوی مناسب است

سمنان - با فرارسیدن روزهای پایانی سال، سیل مسافران به جاده سرازیر می شود و پلیس راهور ناجا برای کنترل این حجم بالای ترافیک با اخذ تمهیداتی برای اعمال محدودیت های ترافیکی سعی در ساماندهی امور دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، محدودیت های ترافیکی در سالجاری نیز مانند سنوات پیش از سوی پلیس راهور اعلام شده است اما نکته قابل توجه دیگر در این بین علاوه بر اطلاع از وضعیت راه های مواصلاتی استان های مقصد، وضعیت آب و هوای کشور است.

به گزارش سامانه هواشناسی استان سمنان، هوای اکثر نقاط این استان در سه روز آینده ابری، همراه با بارش های پراکنده است و میانگین دما در این استان طرف روزهای آینده، ۱۱ تا۲۱درجه سانتیگراد خواهد بود.

اعلام محدودیت های ترافیکی در راه های استان سمنان

سرپرست پلیس راه استان سمنان در تشریح محدودیت های ترافیکی راه های کشور همچنین محورهای مواصلاتی استان، گفت: عبور و مرور انواع موتورسيكلت در ايام اجراي طرح نوروزي در تمامي آزادراه ها و بزرگراه ها و محور هايي که ضرورت ايجاب نمايد ممنوع خواهد بود.

سرهنگ حسن خسروجودی، با بیان اینکه در تمامي محورهاي برون شهري كه در ايام نوروز ممنوعيت و محدوديت ترافيكي براي انواع تريلر و كاميون اعمال مي شود، اظهار داشت: عبور و مرور انواع تريلر، كاميون و تانكرهاي حامل مواد سوختي و فاسد شدني يا داراي مجوز از پليس راهور ناجا از اين امرمستثني بوده و ممنوعيت تردد اين قبيل از وسايل نقليه فقط در راه هايي اعمال مي شود كه مقررات يكطرفه شدن عبور و مرور در آنها اجرا مي شود و يا ممنوعيت تردد در طول سال دارند.

وی افزود: جابجايي محمولات ترافيكي که از قبل پروانه عبور اخذ کرده اند در تمامي راه هاي اصلي برون شهري كشور از ساعت ۱۴ روز بیست وششم اسفند تا ساعت ۲۴ روز هفتم فروردين و همچنين از ساعت هفت روز یازدهم فروردين تا ساعت ۲۴ روز چهاردهم فروردين ۹۴ ممنوع است.

پلیس راه اهر-تبریز

محدودیت برای خودروهای حامل محصولات سوختی

سرپرست پلیس راه استان سمنان همچنین تاکید کرد: شايان ذكر است براي روزهاي هشتم تا یازدهم فروردین ماه، صرفاً براي محمولات ترافيكي اضطراري داراي ضرورت ملي حسب تشخيص مرجع صادر كننده مجوز عبور محموله صادر مي شود.

خسروجردی با اشاره به محدودیت های خودروهای حامل سوخت، تصریح کرد: ورود کليه خودروهاي ترانزيت حمل مواد سوختي به داخل كشور از ساعت هشت روز بیست هشتم اسفندماه تا ساعت ۲۴ روز هفتم فروردين ۹۴ و نيز از ساعت یک روز دوازدهم فروردين الي ساعت ۲۴ روز چهردهم فروردين ممنوع است، مضافاً به اينكه خودروهاي مذکور در ساير ايام محدوده زماني نوروز سال ۹۴ صرفا در ساعات روز، مجاز به تردد بوده و در ساعات شب ملزم به توقف در محل هاي ايمن بين راهي خواهند بود.

وی تاکید کرد: در صورت نياز به اعمال محدوديت هاي پيش بيني نشده در محورهاي تحت پوشش استانها به منظور كنترل و تنظيم عبور و مرور وسايل نقليه روساي قرار گاه هاي پليس راه با هماهنگي پليس راه ناجا بصورت مقطعي و منطقه اي تصميمات مقتضي اتخاذ مي کند.

این مقام مسئول ادامه داد: رانندگان وسايل نقليه باربري و حاملان مواد سوختي و فاسد شدني هنگامي كه فاقد بار هستند، در محورهايي كه محدوديت تردد تريلر، كاميون و كاميونت اعمال مي شود، مجاز به تردد نیستند.

خسروجردی خاطرنشان کرد: مركز اطلاعات و كنترل ترافيك پليس راهور ناجا با شماره تلفن ۱۲۰ و ۸۸۲۵۵۵۵۵ (ده خط) به طور شبانه روزي پاسخگوي وضعيت راههاي كشور و امداد رساني احتمالي به هموطنان عزيز كشورمان است.

ترافیک نسبتا سنگین در محور شاهرود - میامی

فرمانده پلیس راه شاهرود – میامی هم از ترافیک سنگین این محور در روزهای منتهی به سال نو خبر داد و گفت: پیش بینی می شود با نزدیک شدن به لحظات تحویل سال نو، این حجم ترافیک بیشتر نیز شود.

سرگرد حمید بزرگمهر، با اشاره به ترافیک محور شاهرود- میامی، اظهار داشت: سفر در جاده های پر تردد ممکن است باعث بروز خستگی در رانندگان شود، لیکن از مسافران عبوری از این محود می خواهیم در مکان های مشخص شده برای اسکان موقت مسافران، برای لحظاتی توقف داشته باشند.

وی افزود: رعایت نکات ایمنی از قبیل نشاندن فرزندان در صندلی های عقب، همراه داشتن لوازم و وسایل مورد نیاز حتی زنجیر چرخ، داشتن سوخت کافی، استراحت به موقع و همکاری با مجموعه عوامل راهداری و ناجا می تواند تضمین کننده سفری امن برای مسافران باشد.

ترافیک نیمه سنگین در محور شاهرود - آزادشهر

فرمانده پلیس راه محور شاهرود- آزاد شهر نیز ترافیک در جاده های توسکستان و آزادشهر را نیمه سنگین اعلام کرد و گفت: محدودیت ترافیکی خاصی در محور های مواصلاتی منطقه وجود ندارد اما به واسطه ترافیک نیمه سنگین موجود در این محورها، رانندگان می بایست جوانب احتیاط را رعایت کنند.

سرگرد مهدی جلالی همچنین خاطرنشان کرد: رعایت فاصله طولی با خودروهای روبرو در شرایط ترافیکی نیمه سنگین و سنگین می تواند در پیشگیری از سوانح جاده ای بسیار موثر باشد.

وی در خاتمه افزود: بستن کمربند ایمنی و همراه داشتن تجهیزات سفر، تضمین کننده سلامت مسافران نوروزی است.

کد خبر 2521438

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha