۵ فروردین ۱۳۹۴، ۸:۵۲

عیدانه زیست محیطی؛

راه اندازی قرق های اختصاصی تکثیر گونه های حیات وحش

راه اندازی قرق های اختصاصی تکثیر گونه های حیات وحش

معاون محیط طبیعی سازمان محیط زیست از راه اندازی قرق های اختصاصی در سال ۹۴ خبر داد.

دکتر احمد علی کیخا در گفتگو با خبرنگار مهر، افزود: نظر به تعداد محدود گونه های حیات وحش و الزام شکار و صید، نیاز به راه اندازی قرق های اختصاصی به معنی در نظر گرفتن محیط و شرایط مناسب جهت پرورش و تکثیر گونه های مورد نظر در دستور کار سازمان محیط زیست در سال ۹۴ قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه راه اندازی قرق های اختصاصی، یکی از فعالیت های اقتصادی و مورد نیاز در حوزه طبیعت گردی به شمار می آید اظهار داشت: امسال آیین نامه قرق های اختصاصی سازمان محیط زیست به اداره کل کمیته ملی طبیعت گردی ارسال می شود تا با تمرکز بخش سرمایه گذاری و نیز ترسیم چشم انداز مورد نظر، گام هایی جدی به سوی نیاز امروز حوزه طبیعت گردی کشور برداشته شود.

معاون محیط طبیعی سازمان محیط زیست اظهار داشت: ایجاد این اماکن با عنایت به تعداد محدود گونه های حیات وحش، برای پرورش و تکثیر گونه های مورد نظر از اهمیت زیادی برخوردار است، همچنین این امر در چارچوب مقررات گامی مهم برای تحقق اهداف نظام در این حوزه مهم محسوب می شود .

کیخا با بیان اینکه در اختیار داشتن قرق های اختصاصی علاوه بر بهره برداری در حوزه شکار و صید، نقش موثری در جذب طبیعت گردهای علاقه مند به کشور ما خواهد داشت تصریح کرد: تکلیف قانونی سازمان محیط زیست در این موضوع روشن است و باید زمینه اجرای آن را با همکاری مردم و جلب مشارکت دیگران فراهم کنیم .

وی افزود: سازمان محیط زیست به دنبال آن است تا در صورت وجود موانع در راه اندازی قرق های اختصاصی نسبت به رفع آنها اقدام کند.

معاون محیط طبیعی سازمان محیط زیست تأکید کرد: البته طبق مقررات هر جا راه اندازی قرق های اختصاصی با جلب مشارکت دیگران صورت می گیرد باید برنامه حفاظتی آنها نیز مد نظر قرار گیرد .

کد خبر 2521501

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha