۹ فروردین ۱۳۹۴، ۱۴:۱۲

صدیقی:

توجه به باغستانهای قزوین ضروری است

توجه به باغستانهای قزوین ضروری است

قزوین- نایب رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر قزوین با تأکید بر اینکه اگر امروز به داد باغستانها نرسیم فردا دیر است، گفت: آب مهمترین اولویت باغستانها برای ماندگاری و حفظ همیشگی آنها محسوب می شود.

محمدرضا صدیقی در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص با بازدیدی که به همراه دیگر اعضاء از باغستان سنتی قزوین برای بررسی و اخذ تدابیر به منظور حل مشکلات میراث طبیعی شهرمان به عمل آورده بودند، اظهارداشت: منطقه جنوب غرب باغستانها "محدوده جاده چوبیندر_اقبالیه" مورد بازدید تعدادی از اعضاء شورا قرار گرفت.

وی با بیان اینکه سه نوع باغ کاملا آباد، نیمه آبادو در حال تخریب در قزوین وجود دارد، ادامه داد: باغات آباد و نیمه آباد با رفع مشکلات کم آبی حفظ شده و مشکلاتشان حل می شودو باغهایی که در حال نابودی کامل قرار دارند نیز به دلیل میراثی بودن و فقدان انگیزه صاحبان با موانعی دست و پنجه نرم می کنند.

صدیقی تصریح کرد: باید تلاش کنیم تا باغستان سنتی مرحله به مرحله به جایگاه اصلی خود دست یابدو در بازدیدی که به عمل آمد، به غیر از بدنه اصلی باغستان، نقاطی که در مجاورت راهها و مسیرها قرار داشتند به نسبت دیگر مناطق از آبادانی بهتری برخوردار بودند.

نایب رئیس کمیسیون عمران افزود: ترسیم نقشه راه و اتخاذ تدابیری برای اجرای طرح هایی در رابطه با ایجاد جاده های دسترسی، از گامهای مهمی است که می تواند با توجه به اتخاذ تدابیرو شاخصه هایی در دستور کار قرار بگیرد.

این عضو شورا در رابطه با اجرای طرح های رایگان برای احیای باغستان یادآورشد: ارائه تسهیلات به باغداران و تولید نهالهای اصلاح شده پسته، بادام و انگور و توزیع آنها از سوی سازمان باغستان و جهاد کشاورزی در بین باغداران می تواند اجرایی شود.

وی با بیان اینکه عمده مشکل باغستانها در حال حاضر کمبود آب است که با توجه به کاهش نزولات آسمانی پدید آمده، افزود: تلاش می کنیم تمامی سازمانهای مرتبط به حوزه باغستانها برای حل مشکلات آنها و گذر از بحرانهای به وجود آمده، پای کار بیایند.

نماینده شورا در سازمان باغستان نقش آفرینی استانداری، جهاد کشاورزی، محیط زیست، اداره کل راه و ترابری، نیروی انتظامی و دیگر دستگاههای مرتبط را برای رونق باغستانهای شهر بسیار مؤثر دانست.

این عضو شورا در رابطه با نتایج بازدیدو تصمیمات اتخاذ شده، انتقال آب پسماند تصفیه شده شهر به محدوده باغستان را از اولویتهای اصلی دانست و همچنین افزایش سهم آب این محدوده سبز و رگهای حیاتی شهر از سوی شرکت آب منطقه ای قزوین را از دیگر اولویتها برشمرد.

صدیقی در پایان یادآورشد: طی سال جاری، برپایی جلسات مستمر برای حل مشکلات باغستانها با حضور دستگاههای مرتبط در دستور کار شورا قرار خواهد گرفت.

کد خبر 2524347

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha