۱۱ فروردین ۱۳۹۴، ۱۳:۲۶

آزرمی:

کتاب خواندن بهترین راهکار ماهر شدن در مهارت‌های زندگی است

کتاب خواندن بهترین راهکار ماهر شدن در مهارت‌های زندگی است

کرمانشاه- معاون سیاسی امنیتی استانداری کرمانشاه گفت: سال های اخیر برای آموزش مهارت‌های زندگی به جوانان کلاس هایی دایر می‌شود، در حالی که خواندن کتاب از همان کودکی بهترین راهکار ماهر شدن در زندگی است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله آزرمی ظهر سه شنبه در مراسم تکریم و معرفی مدیرکل کتابخانه‌های استان کرمانشاه که در محل سالن ایثار بنیاد شهید کرمانشاه برگزار شد،با اشاره به نامگذاری سال ۹۴ به سال همدلی ملت و دولت گفت: این سال علاوه بر این باید سال همدلی دولتی با دولتی نیز باشد.

وی ابراز خرسندی کرد که استان کرمانشاه از امنیت مطلوبی برخوردار است و گفت: با توجه به شاخصه های کشوری استان کرمانشاه در سالی که گذشته از استان‌های خوب در برقراری امنیت بوده است و خوشبختانه توانستیم سطح امنیت استان را در سال ۹۳ ارتقا دهیم.

آزرمی در بخش دیگر از سخنانش به مقوله کتاب و کتابخوانی و تاکید قرآن بر این موضوع اشاره کرد و گفت: بیش از ۳۰۰ بار در قرآن به این موضوع اشاره شده است و روز قیامت هم کتاب اعمال را به دست ما میدهند که این نشان می دهد کتاب د رهمه احوال همراه ما بوده و می تواند بهترین راهنمای ما نیز باشد.

معاون سیاسی امنیتی استانداری کرمانشاه بر ترویج فرهنگ کتابخوانی تاکید کرد و گفت: خوشبختانه استان کرمانشاه یکی از پر استقبال ترین استان ها در برگزار نمایشگاه کتاب اشت که البته بازهم جای ارتقا دارد.

وی گفت: متاسفانه ما امروز از جوانانمان به خاطر سبک زندگیشان ایراد می گیریم و این در حالی است که بخشی از آن تقصیر مست که نتوانسیته ایم راه و روش های زندگی را به آنها بیاموزیم.

آزرمی افزود: البته در سال های اخیر کلاس هایی مبنی بر آموزش مهارت های زندگی برای جوانان برگزار می‌شود اما اگر از کودکی این مهارت ها به آن آموخته شده بود دیگر نیزای به این موضوع نبود و خواند کتاب از همان کودکی یکی از بهترین راهکارهای مهارت آموزی در این زمینه است.

وی خطاب به مدیرکل جدید گفت: باید ازتمام ظرفیت های استان استفاده کند تا بتواند در بحث کتاب و کتابخوانی در کشور اول شود.

معاون سیاسی امنیتی استانداری کرمانشاه بر توسعه کمی و کیفی کتابخانه ها تاکید کرد و از ایجاد و تجهیز ۱۰۰ مکان در روستاهای استان برای جانمایی کتابخانه عمومی خبرداد و گفت: قرار شده این مکان ها طی تفاهم نامه ای با کتابخانه ها تجهیز و برای تاسیس کتابخانه عمومی در روستاها استفاده شود.

وی توسعه فیزیکی را گام نخست در توسعه و ترویج کتابخوانی دانست و گفت: در مرحله بعد می‌توان با تشکیل اتاق فکری متشکل از صاحب نظران برای رسیدن به راهکارهای توسعه فرهنگ کتابخوانی تلاش کرد.

آزرمی با بیان اینکه یکی از شاخصه های توسعه یافتگی خواند، خرید و چاپ کتاب اشت گفت: باید فرهنگ اهدای کتاب در مراسماتی چون عید ترویج یابد تا بتوانیم روز به روز شاهد رشد این موضوع باشیم.

معاون سیاسی امنیتی استانداری کرمانشاه در پایان از حمایت استانداری از نهاد کتابخانه های استان خبرداد.

کد خبر 2525048

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha