۱۱ فروردین ۱۳۹۴، ۱۳:۵۳

شایق مطرح کرد:

استفاده ازظرفیت سفر هیئت دولت به کرمانشاه برای توسعه کتابخانه‌ها

استفاده ازظرفیت سفر هیئت دولت به کرمانشاه برای توسعه کتابخانه‌ها

کرمانشاه- مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه، استفاده از ظرفیت سفر آتی رئیس جمهور برای توسعه کمی و کیفی این نهاد در استان را از اهداف خود برشمرد.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا شایق ظهر سه شنبه در مراسم تکریم و معرفی مدیرکل کتابخانه‌های استان کرمانشاه که در محل سالن ایثار بنیاد شهید کرمانشاه برگزار شد، با اشاره به نامگذاری سال های اخیر از سوی مقام معظم رهبری، نقطه اشتراک این نامگذاری ها را توجه پررنگ تر به مقوله فرهنگ از سوی معظم له و تاکید بر این موضوع عنوان کرد.

وی افزود: توجه به این امر در دستگاه های فرهنگی باید بیش از سایر نهادها به نظر آید و نهادکتابخانه های استان کرمانشاه در جهت تحقق این امر تمام تلاش خود را به کار خواهد گرفت.

شایق با اشاره به اهمیت کتاب در بحث تربیت و هم‌چنین سطوح مختلف زندگی گفت: با وجود گسترش رسانه های دیداری و شنیداری و... هنوز هم نقش کتاب در توسعه فرهنگ غیرقابل انکار است و ضرورت دارد همه اقشار از تولیدات جهان استفاده کنند.

وی توجه به محیط کتابخانه های عموی را به عنوان زیربنای این موضوع مورد تاکید قرار داد و توجه به آن را زمینه ساز توسعه فرهنگی جامعه دانست.

مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه، سرانه فضای کتابخانه های استان را در کشور متوسط و سرانه کتابداران را زیر متوسط دانست و گفت: امیدواریم با کمک مسئولین استان و نهاد کتابخانه های کشور به اهداف سند چشم انداز دست یابیم.

وی با اشاره به اهداف و اقدامات مد نظر خود برای مدیریت جدید این نهاد گفت: استفاده از ظرفیت سفر آتی رئیس جمهور برای تعریف پروژه های جدید و اتمام پروژه های قبلی مانند کتابخانه مرکزی از جمله اهداف پیش روی ما است.

شایق، استفاده از ظرفیت شخصیت های برجسته مذهبی و.. برای ترویج فرهنگ کتابخوانی مانند حوزه علمیه و امامان جماعت، شناسایی و تقویت نیروهای کار آمد با استفاده از ظرفیت استخدامی پیش رو، تقدیر از کتابداران خدوم، آموزش مستمر به کتابداران و ایجاد کتابخانه در مناطق محروم و روستایی را از جمله برنامه های خود در مدیریت جدید نهاد کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه عنوان کرد.

در ادامه بیژن راستی فر، سرپرست قبلی نهاد کتابخانه های استان کرمانشاه نیز با بیان اینکه در زمان سرپرستی این نهاد تمام تلاشش را برای ارتقای آن به کار گرفته از افزایش دو هزار متر زیربنا طی یکسال خدمتش به نهاد کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه خبرداد.

لازم به ذکر است، در پایان این مراسم از زحمات بیژن راستی فر تقدیر و علیرضا شایق به عنوان مدیرکل جدید این نهاد در استان کرمانشاه منصوب شد.

کد خبر 2525067

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha