۱۴ فروردین ۱۳۹۴، ۱۷:۵۹

با پایان رقابت های کشوری در اسفراین/

تیم ثامن الحج سبزوار برسکوی نخست مسابقات کشتی با چوخه ایستاد

تیم ثامن الحج سبزوار برسکوی نخست مسابقات کشتی با چوخه ایستاد

اسفراین - با پایان رقابت های کشوری کشتی با چوخه در اسفراین تیم ثامن الحج(ع) سبزوار برسکوی نخست مسابقات کشتی با چوخه ایستاد.

به گزارش خبرنگار مهر، عصر جمعه ۱۴ فروردین ماه ۹۴، مسابقات کشوری کشتی با چوخه اسفراین که صبح امروز در محل گود زینل خان اسفراین آغاز شده بود با معرفی تیم ها و  نفرات برتر به کار خود پایان داد.

این دوره از مسابقات که صبح امروز با حضور ۱۲۶ کشتی گیر در قالب ۲۵ تیم از شهرستان های شاهرود، دماوند، آشخانه، بجنورد، فاروج، شیروان، قوچان، درگز، مشهد، تربت جام، تایباد، نیشابور، جوین و اسفراین در چهار وزن ۷۰، ۸۰، ۹۰،   و ۹۰+ برگزار شد پس از پایان این رقابت ها، تیم ثامن الحج سبزوار با کسب ۳۷ امتیاز بر سکوی نخست ایستاد و تیم های لوله گستر اسفراین با ۲۷ امتیاز و سبک سازان شرق نیز با کسب ۲۷ امتیاز به ترتیب عناوین دوم و سوم را کسب کردند.

در رده انفرادی نیز نفرات برتربه شرح ذیل معرفی شدند.

دروزن ۷۰ کیلو گرم: ابراهیم ولیان از تیم لوله گستر اسفراین، علی شاوردیان از تیم سبک سازان شرق و محمد محمدی بریمانلو از تیم ثامن الحج به ترتیب اول تا سوم شدند.

در وزن ۸۰ کیلوگرم: الیاس علی اکبری از تیم لوله گستر اسفراین بر سکوی نخست ایستاد وحامد میرزاپوراز تربت جام و علیرضا جهانیان از تیم ثامن الحج به ترتیب دوم و سوم شدند.

در وزن ۹۰ کیلوگرم: محمد تیموری از تیم ثامن الحج اول و مصطفی نیمروزی از تیم سبک سازان شرق و مجتبی زمانی ازتیم بازرگانی طلوع، مقام های دوم و سوم را کسب کردند.

در وزن ۹۰+ کیلوگرم: جواد محجوب از تیم ثامن الحج درجایگاه نخست ایستاد و امین جعفرزاده از تیم سبک سازان شرق و سعید دلیر از تیم شهرداری اسفراین به ترتیب مقام های دوم و سوم را از آن خود کردند.

در پایان برگزاری اين رقابت ها علاوه بر تخصيص هدايايی از سوی مهمانان کشوری و استانی و مردم علاقمند به کشتی، از سوی ستاد برگزاری مسابقات کشتی باچوخه اسفراين به نفرات اول هروزن مبلغ ۲۵ ميليون ريال به همراه یک بسته صنایع دستی به ارزش ده میلیون ریال، به نفرات دوم مبلغ ۲۰ ميليون ريال و به نفرات سوم مبلغ ۱۵ ميليون ريال اهدا شد.

در مراسم امروز کشتی قهرمانی باچوخه کشورعلاوه بر معاون سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور، استاندار خراسان شمالی، معاون سیاسی امنیتی استاندار، فرماندار و نماينده مردم اسفراين در مجلس شورای اسلامی، نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی جمعی از مديران استانی و محلی حضور داشتند.

همه ساله قریب به ۷۰ هزار نفر تماشاگر مشتاق، در روز ۱۴ فروردین به تماشای بزرگترین مسابقات کشتی باچوخه کشور در گود چشمه زینل خان اسفراین می نشینند.

به گزارش خبرنگار مهر، شهرستان ۱۲۷ هزار نفری اسفراین خاستگاه کشتی باچوخه در کشور، در ۶۰ کیلومتری جنوب بجنورد مرکز خراسان شمالی واقع است.

کد خبر 2525898

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha