۱۷ فروردین ۱۳۹۴، ۹:۲۸

در گفتگو با مهر مطرح شد:

شانزدهمین جلد «مقالات تقی زاده» برای چاپ آماده می‌شود

شانزدهمین جلد «مقالات تقی زاده» برای چاپ آماده می‌شود

مدیر انتشارات جوانه توس از آماده سازی شانزدهمین جلد از مجموعه «مقالات تقی زاده» با کوشش مرحوم ایرج افشار، برای چاپ خبر داد.

علی باقرزاده مدیر انتشارات جوانه توس در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره مجموعه کتاب های مقالات تقی زاده، گفت: در حال حاضر در آستانه چاپ جلد شانزدهم این مجموعه هستیم. پیش از این تا جلد پانزدهم را چاپ کرده و هفدهمین جلد را هم منتشر کردیم و در این میان، جلد شانزدهم باقی مانده بود.

وی افزود: کل مجموعه، ۲۲ مجلد را در بر خواهد گرفت و امیدواریم بتوانیم تا پایان امسال، تا آخرین جلد را منتشر کنیم. شانزدهمین جلد که در تدارک چاپ آن هستیم، سرمقاله های تقی زاده در مجله کاوه را شامل می شود. بنابراین اولین کتابی که در سال ۹۴ چاپ خواهیم کرد، شانزدهمین جلد از مجموعه مقالات تقی زاده خواهد بود.

این مدیر نشر ادامه داد: زنده‌یاد ایرج افشار بعد از درگذشت تقی‌زاده، دست‌نوشته‌ها، مقالات و یادداشت‌های او در زمینه مسائل سیاسی، اجتماعی و ادبی که در مجلات و مطبوعات منتشر شده بودند، و بعضا با مداد روی قسمت‌های نه چندان مرغوب کاغذ و ناخوانا بودند، گردآوری کرد که این کار تا پیش از بیماری افشار ادامه پیدا کرد.

عناوین مجلدات اول تا هفدهم این مجموعه به ترتیب عبارتند از:

جلد اول: مشروطیت، جلد دوم: مانی شناسی، جلد سوم:گاه شماری در ایران قدیم،  جلد چهارم: نوشته‌های سیاسی و سرگذشتی، جلد پنجم: پژوهشی در قلمرو ایرانشناسی، جلد ششم: فردوسی و شاهنامه، جلد هفتم: زندگی طوفانی، جلد هشتم: نطق‌های مجلس شورا(دوره‌های ۱ و ۲ و ۵ و ۶)، جلد نهم: نطق‌های مجلس شورا(دوره‌های ۷ و ۸و ۱۵)، جلد دهم: نطق‌های مجلس سنا، جلد یازدهم: مدارک گاه شماری، جلد دوازدهم: نوشته‌های تاریخی و نوروز، جلد سیزدهم: کتاب‌ها، مقدمه‌ها، نقدها، دانشمندان - ایران شناسان، جلد چهاردهم: زبان فارسی و ادبیات آن، جلد پانزدهم: تاریخ عربستان و قوم عرب، جلد شانزدهم: تاریخ علوم و پزشکی و جلد هفدهم: تعلیم و تربیت.

کد خبر 2526626

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha