۱۷ فروردین ۱۳۹۴، ۱۳:۳۴

در نوروز انجام شد؛

ضبط ۱۱ هزار و ۸۵۲ تن فرآورده خام دامی در استان سمنان

ضبط ۱۱ هزار و ۸۵۲ تن فرآورده خام دامی در استان سمنان

سمنان- مدیر کل دامپزشکی استان سمنان از ضبط بالغ بر ۱۱ هزار و ۸۵۲ تن فرآورده خام دامی در اجرای طرح تشدید نظارتی در ایام تعطیلات نوروزی ۹۴ در این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان سمنان، محمد سعیدی گفت: در تعطیلات نوروزی امسال بر فعالیت ۹۶۸ مرکز عرضه و بسته بندی فرآورده های خام دامی در این استان نظارت و بازرسی شد.

وی افزود: طرح تشدید نظارتی اداره کل دامپزشکی استان سمنان از بیستم اسفند سال گذشته لغایت چهاردهم فروردین سال ۹۴ به اجرا درآمد و۱۲ فقره از پرونده های متخلفان به مراجع قضایی معرفی و دو واحد نیز تعطیل شد.

مدیر کل دامپزشکی استان سمنان خاطرنشان کرد: بازرسان بهداشتی دامپزشکی در اجرای طرح تشدید نظارت های بهداشتی دامپزشکی بر مراکز تهیه، نگهداری و توزیع انواع فرآورده های خام دامی نظیر رستوران ها، کشتارگاه های صنعتی دام و طیور، سردخانه ها، قصابی، مرغ فروشی، مراکز بسته بندی گوشت و مراکز عرضه بازدیدهای سرزده داشتند.

سعیدی گفت: این بازرسان بهداشتی در این مراکز بر نحوه عرضه فرآورده های خام دامی به صورت بهداشتی نظارت داشته و با متخلفین بهداشتی برخورد قانونی داشتند.

وی از فعالیت ۱۳ اکیپ ثابت و سیار نظارتی متشکل از کارشناسان و دامپزشکان در دو شیف کاری در اجرای طرح تشدید نظارت بر واحدهای عرضه و توزیع فرآورده های خام دامی در استان سمنان خبر داد.

مدیر کل دامپزشکی استان سمنان افزود: در طول اجرای این طرح بازرسان بهداشتی دامپزشکی با دو هزار و ۸۰۰ نفر ساعت کار، در قالب اکیپ های ثابت و سیار توانستند ضمن بازدید از این مراکز، با موارد مشکوک برخورد قانونی کنند.

سعیدی در خاتمه از شهروندان خواست تا در صورت مشاهده هرگونه موارد غیر بهداشتی، مراتب را در مرکز این استان از طریق سامانه رایگان ۱۵۱۲ و در شهرستانها به ادارات دامپزشکی اطلاع رسانی کنند.

کد خبر 2527679

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha