معاون سازمان تنظیم مقررات خبر داد:

آخرین وضعیت ساماندهی ارائه اینترنت/ اعلام مبلغ دریافت پروانه

آخرین وضعیت ساماندهی ارائه اینترنت/ اعلام مبلغ دریافت پروانه

معاون سازمان تنظیم مقررات ارتباطات از ارائه ۷ درخواست برای دریافت پروانه جدید خدمات اینترنت در کشور – FCP – خبر داد و گفت: متقاضیان تا پایان خردادماه امسال زمان دارند برای دریافت این مجوز اقدام کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، پروانه فعالیت شرکتهای ارائه دهنده خدمات اینترنت پرسرعت در کشور پس از گذشت ۱۰ سال به پایان رسید و براین اساس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی قوانین جدیدی را تحت عنوان پروانه های فعالیت در حوزه اینترنت موسوم به خدمات ارتباطات باندپهن ثابت – FCP – مصوب کرد.

صادق عباسی شاهکوه - معاون صدور مجوز سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: براساس پروانه جدید سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی که قبل از پایان سال ۹۳ به ۵ گروه ارائه دهنده خدمات اینترنت در کشور ابلاغ شده این شرکتها تا پایان خردادماه زمان خواهند داشت تا برای دریافت مجوزهای جدید اقدام کنند و پس از این زمان بدون شک امکان ادامه فعالیت برای شرکتهای PAP و PSTN که نسبت به دریافت این پروانه اقدام نکنند، وجود نخواهد داشت.

وی با بیان اینکه هم اکنون تامین پهنای باند ارتباطات ثابت در ۵ گروه شامل شرکتهای ارائه دهنده خدمات ADSL، شرکتهای تلفن ثابت PSTN ، شرکتهای تلفن اینترنتی، شرکتهای ISP و ISDP صورت می گیرد، افزود: تاکنون بیش از ۷ شرکت برای دریافت پروانه جدید خدمات اینترنت در کشور، درخواست خود را به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ارائه کرده اند.

عباسی شاهکوه ساماندهی وضعیت ارائه خدمات اینترنت در کشور را از جمله مزایای اجرای این طرح برشمرد و گفت: بررسی درخواست شرکتها از خردادماه آغاز می شود و امسال به طور قطع مجوز جدید ارائه خدمات در حوزه ارتباطات باند پهن ثابت واگذار خواهد شد.

وی با تاکید براینکه در مصوبه جدید کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، ساماندهی این پروانه در دو دسته دیده شده است که شامل شرکتهایی که هم شبکه ارتباطی دارند و هم سرویس می دهند – FCP - و نیز شرکتهایی که فقط سرویس می دهند – SERVCO – می شود خاطرنشان کرد: مصوبه ارائه خدمات اینترنت SERVCO نیز تا پایان فروردین ماه به متقاضیان ابلاغ خواهد شد.

به گزارش مهر، در پروانه FCP که بیشتر مربوط به شرکتهای PAP و شرکتهای تلفن ثابت PSTN می شود این شرکتها می توانند بدون محدودیت تکنولوژی و با رعایت انحصار شبکه زیرساخت و شبکه های ماهواره ای هرگونه سرویس مرتبط با اینترنت را در کشور ارائه کنند؛ حتی پس از اتمام دوره انحصار اپراتور فیبرخانگی که مربوط به نیمه اول سال ۹۵ می شود شرکتهای دارنده پروانه FCP مجاز خواهند بود شبکه فیبرنوری نیز ایجاد کنند و سرویس های مرتبط با این حوزه را نیز ارائه دهند.

در این پروانه علاوه بر اینکه این شرکتها می توانند شبکه ایجاد کنند و یا از شبکه های موجود مخابرات و زیرساخت نیز استفاده کنند؛ برای توسعه فعالیت در شهرهای کوچک نیز الزام خواهند داشت به این معنی که طبق مجوز صادر شده باید سالانه حداقل ۲۰ هزار پورت اینترنت در خارج از مراکز استانهای کشور ایجاد کنند که این تصمیم در راستای توسعه متوازن ارتباطات در کشور اتخاذ شده است.

در پروانه خدمات ارتباطات باند پهن ثابت، مجوزهایی که صادر می شود تمامی امکانات را در حد پروانه شرکت مخابرات ایران به متقاضیان واگذار می کند و حق امتیاز دریافت پروانه های جدید خدمات اینترنت در کشور – FCP – مبلغ ۲۰ میلیارد تومان درنظر گرفته شده است؛ در همین حال این شرکتها ملزم به رعایت سایر تعهدات مالی از جمله تسهیم درآمد ۳ درصد به صورت سالانه به دولت هستند. این شرکتها در صورت عدم رعایت الزامات پروانه نیز مشمول جریمه و اخطار و تذکر خواهند شد.

پروانه فعلی شرکتهای ارائه کننده خدمات اینترنت پرسرعت در کشور - PAP ها -  تا پایان فروردین ۹۴ با هدف قطع نشدن فعالیت این شرکتها تمدید شده است.

کد خبر 2529041

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha