۲۲ فروردین ۱۳۹۴، ۱۴:۰۹

احمدی لاشکی:

زبان مازندرانی در حال فراموشی است

زبان مازندرانی در حال فراموشی است

سیمرغ - نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس،گفت: زبان مازندرانی در حال فراموشی است که باید برای احیای آن فکری شود.

به گزارش خبرنگار مهر، قاسم احمدی لاشکی پیش از ظهر شنبه در اولین نشست هم اندیشی مجمع نمایندگان و شورای اسلامی مازندران در فرمانداری سیمرغ با بیان اینکه شورای شهر و شهرستان باید یک نظارت جدی و بیشتر داشته باشد، اظهارداشت: متاسفانه شورای روستاها از شورای شهرستان از امکانات بیشتری برخوردار است که قانون باید مورد بررسی قرار گیرد.

وی با اعلام اینکه جایگاه شورای شهرستان و استان خیلی پایدار نیست، افزود: شورای شهر درصدی که باید بگیرد را دریافت می کند اما شورای شهرستان یک اتاق ندارد.

نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس در بحث عدم توزیع عادلانه، امکانات و تجهیزات سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور، اذعان داشت: با طرح سوال از وزیر در مجلس سهم مازندران در این مورد نسبت به استان های دیگر کشور چقدر است؟

احمدی لاشکی تصریح کرد: با توجه به جمعیت شناور و ورود مسافران به مازندران در ایام تعطیلات نوروز باید سهم واقعی مازندران مشخص و لحاظ شود.

وی با بیان اینکه باید برای زبان مازنی فکری شود، خاطرنشان کرد:متاسفانه زبان مازندرانی در استان فراموش شده است و امروز زبانی از مازنی نمانده فقط گویش آن مانده است که باید در این خصوص ریشه ای عمل کنیم.

همچنین نماینده مردم قائم شهر، سوادکوه، جویبار و سیمرغ در مجلس شورای اسلامی با بیانئ اینکه ۱۲ نماینده استان در مجلس مشغول فعالیت هستند، گفت: با این تعداد نماینده مجلس و بیش از ۸ هزار عضو شورا باید برای رفع و رسیدگی به مشکلات مردم با هم تلاش کنند.

سید هادی حسینی خاطرنشان کرد: اعتقاد دارم حضور شوراها در رفع مشکلات استان، شهرها، روستاها و کشور بسیار مهم است.

وی بیان کرد: شوراها با ظرفیت های بسیار می توانند مشکلات جامعه را با همکاری مسئولان نظام مرتفع کنند.

ایجاد ۴۰ بانک نشاء در مازندران

همچنین عضو کمیسیون کشاورزی شورای مازندران یکی از برنامه های کشاورزی را ۴۰ جایگاه بانک نشاء در استان عنوان کرد و گفت: با این اقدام تولید و موفقیت بیشتری در استان بوجود می آید و در بحث کمک به اقتصاد مقاومتی باید تولید بالایی داشته باشیم.

عبدالحسین کلبادی نژاد با بیان اینکه باید در خصوص اختصاص ماشین آلات کشاورزی مدیریت صورت گیرد، اظهارداشت: ماشین آلات کشاورزی در استان متفرق است و نباید تراکتور در انبارها دپو شود.

کد خبر 2530783

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha